۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰

کلانتری در جمع خبرنگاران:

بررسی های علمی سرطان زا بودن مواد تراریخته را اثبات نمی کند

بررسی های علمی سرطان زا بودن مواد تراریخته را اثبات نمی کند

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه از نظر علمی ثابت نشده که تراریخته ها سرطان زا هستند، گفت: امروز ۷۰ درصد روغن نباتی ها و خوراکی های دامی تراریخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: عمده آلاینده های محیط زیست در کشور ما به خصوص مناطق محدود و بسته مثل شمال کشور، مصرف سموم و کودهای شیمیایی است که باید با این موارد مبارزه کنیم.

وی افزود: در هیچ کجا از نظر علمی ثابت نشده که تراریخته ها سرطان زا هستند. برخی دلشان می خواهد حرف هایی بزنند و آن را بزرگ کنند، اگر تراریخته سرطان زاست پس چرا آن را می خوریم و اجازه می د هیم وارد شود؟

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد: اگر تراریخته بد است نبایداجازه ورود آن داده شود، امروز ۷۰ درصد روغن نباتی ها و خوراکی های دامی تراریخته است. اگر اینها بد است، نباید به آن اجازه ورود دهیم. چرا وقتی قرار است در داخل کشور نسبت به آن تحقیق شود خبرهایی درمورد سرطان زا بودن، مطرح می شود.

کلانتری تصریح کرد: حدود ١٨٠ میلیون هکتار تراریخته در دنیا کشت می شود و بخش عمده تراریخته برای حمایت از محیط زیست است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: عمده تراریخته برای صرفه جویی در مصرف سم و مبارزه با آفات و بیماری ها است و عمده آلوده کننده محیط زیست از طریق مصرف این سموم است و تراریخته با این ها مبارزه می کند.

کد خبر 4073894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha