۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴

استاندار خوزستان:

سنسورها همچنان به ریزگردها حساس باشد

سنسورها همچنان به ریزگردها حساس باشد

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: از همه اقشار تقاضا دارم که باز هم این حساس بودن سنسورها به مسئله ریزگردها فعال باشد.

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا شریعتی ظهر امروز در همایش ریزگردها (پایش، اثرات و روش های مقابله) در اهواز اظهار کرد: در بحث ریزگردها و مسائل این چنینی همه به اندازه کافی مطلع هستند و با یک مشکل جدی و خارج از مطالعات در این زمینه مواجه شدیم.

وی افزود: با دست خالی کار را شروع و دولت پای کار آمد و در بدو شروع ۳۰ میلیارد تومان را در شرایط بد مالی به این موضوع اختصاص دادند.

استاندار خوزستان با تقدیر از مسئولان ملی تصریح کرد: امکانات استان به ویژه سپاه و بسیج برای شکت نهال در کانون های ریزگردها پای کار آمده و در مرحله اول ۶ هزار هکتار نهال کاری انجام شد. بخش قابل توجهی از این نهال ها سبز شده و رشد هم داشتند.

شریعتی با تأکید بر اینکه باید کار دنبال می شد، ادامه داد: ۱۰۰ میلیون دلار در بودجه برای مبارزه با ریزگردها مصوب و کارهای اجرایی آن در حال انجام است که ۲۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار را به خوزستان اختصاص می دهند. بنا شده تا سازمان محیط زیست خوزستان با بخشی از این اعتبار نسبت به ساخت ایستگاه سنجش آلودگی هوا اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهال کاری مجری بیولوژیک منابع طبیعی و مجری فنی ـ عمرانی نیز جهاد نصر است، گفت: برای آبیاری اراضی نهال کاری شده یک کانال به طول ۴۶ کیلومتر و همچنین عمق ۱.۵ متر با عرض ۵۰ متر ساخته شده است. در راه ساخت این کانال به تأسیسات بسیاری برخورده و موانع اصلی کار بالاتر از تأمین اعتبار شدند ولی همه دستگاه ها با تمام وجود همکاری خوبی داشتند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همه دست به دست هم داده و تاکنون یک کار جهادی، بین بخشی و با همکاری همه دستگاه های اجرایی را به نمایش گذاشتند. سعی شده تا مجریان طرح هیچ مشکلی برای اجرای کار و ادامه آن نداشته باشند.

شریعتی با تقدیر از همه سازمان های مردم نهاد که اجرای طرح را مورد حمایت قرار دادند، افزود: از همه اقشار تلاش دارم که باز هم این حساس بودن سنسورها به مسئله ریزگردها همچنان فعال باشد تا با تمام وقت کار را پیگیری و در برنامه پنج ساله این ۳۵۰ هزار هکتار کانون فعال را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه همه مسائل در کشت نهال خلاصه نمی شود و کارهای تخصصی دیگری هم در کمیته فنی پیش بینی شده است، خبر داد: در سال ۹۷ نیز بودجه لازم را برای اجرایی شدن کار پیش بینی خواهیم کرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: خرید دو دستگاه ILS برای فرودگاه به مناقصه رفته ولی تا زمان تجهیز فرودگاه اهواز به این دستگاه ها یک سال طول می کشد؛ این دستگاه باعث حداقل کنسلی پروازها در زمان گرد و غبار می شود. همچنین چهار مانیتور دیگر را در نقاط مختلف اهواز نصب تا اطلاعات پیش بینی هوا را به مردم منتقل کند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که با همکاری تمامی دستگاه ها و اقشار مردمی با استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد بهترین برنامه را برای این کار تدارک و آن را با استمرار انجام دهند.

وی در پایان عنوان کرد: در حوزه برق تحولات بسیار خوبی رخ داده و کارهای مثبتی هم در حال انجام است؛ این کارها باید تداوم داشته باشد تا عقب ماندگی های استان را در زمینه زیرساخت ها جبران و باعث ارتقای سطح رفاه زندگی مردم شویم.
 

کد خبر 4074300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha