۸ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۳۷

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

شهر تاریخی قزوین را با هنر به مردم معرفی می کنیم

شهر تاریخی قزوین را با هنر به مردم معرفی می کنیم

قزوین- مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین را با استفاده از ابزار هنر به مردم ایران و خارج از کشور معرفی می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس قزوین با حضور ۴۴۰ عکاس استانی و کشوری و انتخاب برترین ها چهارشنبه شب در  فرهنگسرای بانون برگزار شد.

سعید وزیری نژاد دراین مراسم اظهارداشت: تلاش مدیران شهری در سالهای اخیر این بود که قابلیتهای شهر قزوین را در داخل و سطح بین المللی مطرح کنند که کارهای زیادی شد اما ابزاری که به ما کمک زیادی کرد استفاده از هنرمندان بود.

وی بیان کرد:باتاکید مقام رهبری در استفاده از ابزار هنر برای تاثیرگذاری بیشتر ما نیز برای رسیدن به هدف از هنرمندان استفاده کردیم و ساخت فیلمهای مستند در دستور کار قرار گرفت.

معرفی قزوین با استفاده از هنر

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: ساخت فیلم سینمایی شوق پرواز با نگاهی به زندگی شهید بابایی از این دست کارهایی است که در معرفی قزوین در سطح ملی موثر بوده است.

وی گفت: مستند ایران در ۱۰ قسمت تهیه و در نوروز پخش شد و اخیرا دو مستند و یک سریال با صدا و سیمای مرکز تفاهمنامه امضا شد که مستند سپه اولین خیابان ایران و مکتب تعزیه قزوین و یک سریال که به لهجه قزوین و آداب و رسوم قزوین می پردازد و سال بعد در شبکه های ملی پخش خواهد شد کلید خورده است.

وزیری نژاد اظهارداشت: در سالهای گذشته بیش از ۲۵۰ ساعت در شبکه های ملی حضور داشتیم و حضور در آنتن شبکه های مختلف موجب شد تا گردشگران وارد شهر شوند و قزوین در کنار سایر مناطق توانست غبار خود را کنار بزند تا چهره تاریخی شهر نمود بیشتری داشته باشد.

وزیری نژاد گفت: در رشته خوشنویسی سعی شد به اصالت گذشته بازگردیم  و به مدد اشخاصی چون میرعماد و عمادالکتاب که در خوشنویسی سرآمد بودند در سالهای اخیر با همتی که در شهر و استان شده کودکان و جوانان قزوینی رتبه گرفته اند در این راستا دو سالانه خوشنویسی را یم با حضور هنرمندان ملی و بین المللی برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: در موسیقی هم از این هنر استفاده کرده ایم و از هنرمندان فاخر از استاد علیرضا قربانی دعوت کردیم یک کلیپ زیبا «سجده عقل» را خواندند که تصاویری از قزوین بود و نوروز امسال ارکستر سمفونیک به رهبری استاد شهداد روحانی یک قطعه اجرا کردند که تصاویر قزوین را داشت و این اثار در معرفی قزوین بسیار موثر است.

وزیری نژاد بیان کرد: در حوزه فضای مجازی بیش از ۲۰ کلیپ و تیزر تهیه شده و در شبکه ها پخش شده و در کنار سایر آیتمها تاثیر زیادی در آشنایی مردم با قزوین داشته است.

وی اظهارداشت: امسال تولید ۷ اثر با هفت هنرمند کلید زده شد که هنرمندان در یک دقیقه از قزوین گفتند که بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داشت و گردشگران استان امسال بالا رفت که نتیجه استفاده از هنر بود.

از عکس و ظرفیت هنرمندان ملی و استانی استفاده می کنیم

وزیری نژاد اضافه کرد: موفق شدیم در دوسال متوالی جنشواره عکس را برگزار کنیم که دوره اول در تابستان سال گذشته و در دور دوم در نوروز ۹۶ برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در جشنواره اول ۱۵۳۲ قطعه عکس از۲۰۰ عکاس کشوری رسید و امسال در جشنواره دوم ۴۴۰ عکاس استانی و کشوری شرکت کردند و آثار دوبرابر شد و ۳۲۵۸ فریم عکس توسط عکاسان به دست ما رسید.

وزیری نژاد اضافه کرد: از مجموع دو جشنواره تعداد۴۸۰۰ فریم عکس نفیس داریم که قرار است عکس های متخب را در قالب کتاب مصور جشنواره اول و دوم از زیر چاپ خارج کنیم و به هنرمندان تقدیم کنیم و در نمایشگاههای مختلفی در داخل و خارج کشور نمایش دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: از ۴۴۰ عکاس کشوری که در این دوره حضور یافتند ۱۴۰ نفر بومی و ۳۰۰ نفر غیر بومی از ۲۳ استان شرکت کردند و در فراخوانی که زده شد ۶۰ نفر در نوروز میهمان ما بودند و در ۴ روز از چهره شهر و اثار و ابنیه تاریخی شهری عکاسی کردند.

وی اضافه کرد: در بخش دستاوردهای مدیریت شهری، اقدامات سخت افزاری و فیزیکی به تصویر کشیده شد و بخش ویژه بازی و اسباب بازی نوروز هم با استقبال روبرو شد و بخش نمادهای قزوین هم داشتیم.

وزیری نژاد یادآورشد: در بخش داوری ۸۸ فریم عکس از عکاسان ۱۹ استان داوری شد و آثار منتخب برگزیده شدند که داوری با مسعود زنده رود، سیف الله صمدیان و مهدی مومن نژاد بود.

وی از از عوامل انجمن سینمای جوان، شورای شهر قدیم و فعلی، شهردار و سرپرست فعلی شهرداری قزوین هم تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه همه مدیران شهری برای معرفی بیش از پیش ظرفیت استان قزوین همدل و همزمان هستند و همه با همت بالا در مسیر توسعه شهر قزوین کمک می کنند.

وزیری نژاد بیان کرد: دو دوره عکاسی در فروردین، نوروز و تابستان گرفته شده و در زمستان و پاییز هم در فصل های رویایی از دریچه دوربین نگاه خواهیم کرد تا بتوانیم قزوین چهار فصل را داشته باشیم و از ظرفیت هنرمندان عکاس برای شهر تاریخی قزوین استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم قزوین به جایگاه گذشته نزدیک شود و در ردیف ۱۰ شهر مقصد گردشگری کشور قرار گیرد.

کد خبر 4074581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha