۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰

مسئول امور مساجد شهر ری:

باید به دنبال اصلاح اشتباهات در ارتباط با غدیر باشیم

باید به دنبال اصلاح اشتباهات در ارتباط با غدیر باشیم

اصلانی، مسئول امور مساجد شهر ری گفت : در طول تاریخ دو اشتباه ناگوار انحصار انگاری غدیر به مذهب تشیع و معیار زدایی از جایگاه امامت وجود داشته و ما باید این دو اشتباه را تصحیح و اصلاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفت وگو رادیو گفت و گو با موضوع هفته ولایت و امامت و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام مهدی اصلانی مسئول امور مساجد شهر ری به روی آنتن رفت.

حجت الاسلام مهدی اصلانی با اشاره به هفته ولایت تاکید کرد: یکی از مهمترین کارها در دهه ولایت، تحلیل و شناخت دقیق غدیر و فرهنگ غدیر و پیام اصلی غدیر است.

وی با ذکر اینکه در طول تاریخ دو اشتباه ناگوار در ارتباط با غدیر وجود داشته و ما باید این دو اشتباه را حتما تصحیح و اصلاح کنیم، اظهار داشت: اشتباه اول انحصار انگاری غدیر به مذهب تشیع است، اینکه بگوییم غدیر یک تفکر مختص به شیعیان است در صورتی که غدیر متعلق به بشریت است. غدیر یک تفکر فرقه ای نیست بلکه یک فرهنگ جهانی است چون اساسا فرهنگ غدیر یعنی امامت الهی، مدیریت سالم و صالح مدیر الهی در راستای خوشبختی انسان ها در دنیا و آخرت. لذا در فرهنگ غدیر مخاطب ما اهل سنت نیستند بلکه همه مردم دنیا هستند.

مسئول امور مساجد شهر ری خاطر نشان شد: تنها راهی که برای سعادت بشر در عالم وجود دارد و خدا آن راه را آفریده متبلور در فرهنگ غدیر است. در زیارت نامه هایی که برای امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه داریم به ما این را یاد می دهد که "سلام بر تو ای تنها راه خدا که هرکسی مسیری غیر از تو را بپیماید به هلاکت و جهنم واصل می شود" یعنی تنها راه خوشبختی انسان در سایه سار فرهنگ غدیر و امامت است.

وی معیار زدایی از جایگاه امامت و نفی صلاحیت های لازم از مظهر مدیریت جامع بشری را به عنوان اشتباه دوم معرفی کرد و اظهار داشت: برای کسی که می خواهد منصب امامت را بر عهده بگیرد از طرف خدا یکسری معیار در قرآن معرفی شده و هرکسی نمی تواند زمام مدیریت بشر را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام اصلانی با بیان اینکه حداقل سه آیه در قرآن داریم که خداوند معیارهای اصلی غدیر و صاحب ولایت را بیان می کند، عنوان کرد: آیه ۱۲۴ سوره بقره دلالت بر انتصاب الهی می کند، یعنی مردم نمی توانند رهبر و مدیر جامعه بشری را انتخاب کنند و این کار خدا است. معیار دیگر پاکی و بی اشتباهی ولی است که در آیه ۳۳ سوره احزاب است.

وی ادامه داد: نکته دیگر آیه ۵۵ سوره مائده که آیه ولایت نام دارد و می فرماید کسی می تواند معیار امامت و ولایت را داشته باشد که اقامه صلات داشته باشد و به تعبیر علامه طباطبایی اقامه صلات نماد معنویت گرایی و استقرار یاد خدا در جامعه است. معیار دیگری که در این آیه مطرح می کند بحث عدالت اقتصادی است و ملاک دیگر اقدام و عمل است.

کد خبر 4078144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha