۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۳۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

محیط زیست قزوین حامی توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی است

محیط زیست قزوین حامی توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی است

قزوین- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: تا زمانیکه توسعه و تکنولوژی سرمایه های محیط زیستی و نیازهای نسل آینده را به مخاطره نیندازد، محیط زیست حامی توسعه و صنایع خواهد بود.

سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر  با بیان اینکه در صورتی صنعت و کشاورزی آسیبی به محیط زیست نزند و نیازهای نسل آینده را به خطر نیاندازد سازمان حفاظت محیط زیست حامی آنها خواهد بود گفت: پروژه های صنایع ومعادن تنها نباید معطوف مسائل  اقتصادی و درآمد زایی گردد. زیرا منابع کره زمین محدود و خیلی از آنها تجدید ناپذیر و غیر قابل برگشت هستند و برای احیای آن سالها زمان نیاز خواهد بود و بهره برداری غیر اصولی بدون در نظر گرفتن توان اکولوژیک منابع طبیعی موجب نابودی اکوسیستم و محیط زیست انسانها می شود.

وی افزود: محیط زیست مخالف توسعه، رشد اقتصادی وتکنولوژی نیست. فقط این توسعه و رشد باید به طوری انجام شود که سرمایه های محیط زیستی و احتیاجات  نسل آینده را به خطر نیندازد و ما با تمام وجود، سعی و تلاشمان را برای  مدیریت و نگهداری محیط زیست  و منابع طبیعی و کشاورزی انجام خواهیم داد و معتقدیم برای اجرای برنامه توسعه از تکنولوژی و تکنیکهای کاربردی سازگار با محیط زیست باید استفاده شود.

شمسی پور در ادامه گفت: عین استراتژی سیاست و تهیه الگوی مناسب توسعه شهری و روستایی، شبکه راهها، سیستم حمل نقل، تکنولوژی مناسب و توسعه پایدار در دستور کار ماست و مسئولین زیربط و دستگاههای مرتبط و صاحبان صنعت باید چشم انداز توسعه پایدار و نگاه بلند مدت به مباحث محیط زیستی، منابع طبیعی و کشاورزی داشته باشندتا بتوانیم از خاک، آب، گونه های گیاهی و جانوری حفاظت و حراست کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: ما برای حل مشکلات زیست محیطی و پیشگیری از خطرات آسیب محیط زیست  در آینده در سطوح مختلف برنامه ریزی واقع بینانه کردیم و  ثبات و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را از ارکان اولیه آن قرار دادیم و تمام برنامه ها پس از خاتمه مطالعات زیست محیطی و فرایند ارزیابی زیست محیطی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4079975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha