۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰

استاندار اردبیل مطرح کرد؛

تولید عطریات از گیاهان دارویی در اردبیل دنبال شود

تولید عطریات از گیاهان دارویی در اردبیل دنبال شود

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: تولید عطریات و لوازم‌آرایشی از گیاهان دارویی در این استان با هدف ایجاد ارزش‌افزوده دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل ۴۵۰ نوع گیاه دارویی شناسایی شده که قابلیت ایجاد ارزش‌افزوده بالایی را دارد.

وی با بیان اینکه تهیه و فروش دمنوش گیاهی نمی‌تواند منجر به ارزش‌افزوده شود، ادامه داد: ما نیازمند تبدیل گیاهان دارویی به داروهای گیاهی، عطریات و لوازم‌آرایشی هستیم تا بتوان به ارزش‌افزوده دست یافت.

استاندار اردبیل متذکر شد: هر چند نزدیک به ۴۵۰ نوع گیاه دارویی از دامنه کوه سبلان شناسایی شده اما در تمامی شهرستان ها گونه های گیاه دارویی وجود دارد که می توان با ایجاد کارخانه های داروهای گیاهی ایجاد ارزش‌افزوده کرد.

خدابخش همچنین با تاکید به ضرورت حمایت از ایده ها و طرح های کارآفرینی جوانان در حوزه های مختلف در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ارائه مشاوره های لازم به سرمایه گذاران استان تاکید کرد.

وی افزود: در وضعیت فعلی مشکل اغلب واحدهای تولیدی مکان یابی اشتباه است چرا که بی توجه به این موضوع مکانی انتخاب شده و در ادامه از بخش دولتی تقاضا شده امکانات ایجاد کند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: علاوه بر این مشکلاتی در تهیه طرح توجیهی اقتصادی دیده می شود که لازم است این نیازمندی واحدها از طریق مشاوران پاسخ داده شود.

به گفته خدابخش دولت از طرح های تولیدی حمایت ویژه دارد بطوریکه سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و امسال پرداخت تسهیلات منوط به مراجعه به کلینیک های مشاوره شده است.

وی همچنین افزود: علاوه بر دریافت مشاوره استانداردسازی تولید و خدمات نیز مورد تاکید بوده و با هدف بهبود بهره وری استانداردسازی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4080723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha