۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱

اخبار انتظامی استان کرمانشاه/

امنیت در مرز خسروی برای زائران اربعین برقرار است

امنیت در مرز خسروی برای زائران اربعین برقرار است

کرمانشاه- جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با اقتدار و هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی، هم اکنون امنیت کامل در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی برقرار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرزبانی در جریان بازدید از پایانه مرز بین المللی خسروی و روند آماده سازی مسیر قصرشیرین به خسروی، گفت: برای سرویس دهی مناسب به زائران حسینی، باید مقدمات و زیرساخت های لازم در مرز خسروی فراهم شود و اکنون این مهم در دستور کار جدی مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط است.

وی افزود: پیش بینی ها بر این است با توجه به شرایط مناسب مرز رسمی خسروی و وجود بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه در این منطقه، شمار زائران حسینی برای تردد از این مرز و عزیمت به عراق، از مرز نیم میلیون نفر نیز عبور کند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با اقتدار و هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی، هم اکنون امنیت کامل در شهرستان مرزی قصرشیرین حاکم است و جای هیچ گونه نگرانی برای تأمین امنیت زائران وجود ندارد.

سرهنگ مرزبانی یادآور شد: طی سال های گذشته به دلیل ناامنی های ایجاد شده از سوی گروهک های تکفیری در عراق، از برکت وجود زوار محروم بودیم که امیدواریم امسال با توجه به برقراری امنیت در کشور عراق این مهم محقق شود.

وی با بیان این که طبق بازدیدهای صورت گرفته از مرز خسروری کارها به سرعت در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی لازم برای افزایش گیت های ورود و خروج مسافران، ایجاد سرویس های بهداشتی و احداث توقفگاه خودروها صورت گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: بی شک با تلاش های صورت گرفته و طرح های در دست اقدام، استان کرمانشاه و شهرستان مرزی قصرشیرین در اربعین حسینی امسال میزبانی شایسته ای برای زائران خواهند بود.

کشف محموله میلیاردی البسه قاچاق در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف بیش از سه هزار ثوب البسه قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در این ارتباط خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبرگفت: عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه دار توانستند محور تردد یک محموله کالای قاچاق را شناسایی کنند.

وی افزود: این محموله بزرگ که از مرزهای غربی وارد کشور شده بود، در محور روانسر- کرمانشاه توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف سه هزار و 133 ثوب البسه فاقد مدارک مثبته گمرکی، ادامه داد: یک متهم در این ارتباط دستگیر و یک دستگاه وانت پیکان نیز توقیف شد.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش محموله  را که قرار  بود در سطح شهر کرمانشاه توزیع شود، بالغ بر سه میلیارد ریال ارزیابی کرده اند.

وی گفت: متهم جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی است و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

دستگیری قاتل فراری در نقطه صفر مرزی پاوه

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه گفت: فردی که در سال 92 پس از قتل پدر زن خود، به کشور عراق فرار کرده بود، در نقطه صفر مرزی دستگیر شد.

سرهنگ "حمیدرضا ملکی" در تشریح این خبر گفت: اکیپ گشت کلانتری 14 نودشه حین گشت زنی در مسیر سه راهی شهدا به طرف روستای هانی گرمله واقع در نقطه صفر مرزی به شخصی با البسه غیر بومی با هویت نامعلوم مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی های صورت گرفته از این فرد مشخص شد که وی فاقد هرگونه مدارک شناسایی است، لذا جهت بررسی بیشتر موضوع به کلانتری منتقل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجویی های پلیس اعتراف کرد که در سال 92 پدر زن خود را به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسانده و به کشور عراق فرار کرده و اکنون به کشور بازگشته است.

سرهنگ ملکی خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف خودروی رانندگی که همزمان دو تخلف مرتکب می شوند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، خط قرمز پلیس راه است و پلیس بدون اغماض، ضمن اعمال قانون، خودروی رانندگانی را که مرتکب دو تخلف همزمان شوند به مدت 72 ساعت به پارکینگ هدایت می کند.

سرهنگ "محمد حیدری" در حاشیه جلسه توجیهی فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان کرمانشاه اظهار کرد: پلیس با متخلفانی که جان خود و سرنشینان خودرو را با خطر روبه رو کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند، به شدت برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی سپس به رانندگان توصیه کرد: ضمن رعایت فاصله طولی، از هرگونه تغییر مسیر ناگهانی خودداری و در بین خطوط رانندگی و در صورت خستگی ضمن پرهیز از رانندگی از توقف در حاشیه محور ها به خصوص آزاد راه ها خودداری و با هدایت خودرو به پارکینگ و استراحت کامل به مسیر خود ادامه دهند.

سرهنگ حیدری در ادامه از آماده باش صددرصدی پلیس راه کرمانشاه خبر داد و افزود: نیروهای پلیس راه در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی و با توجه به پیش بینی افزایش تردد مسافران در محور ها، به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم و افزایش تامین جاده های استان در آماده باش صددرصدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی تعطیلات تابستانی، پلیس راه استان کرمانشاه به منظور حفظ ایمنی رانندگان و مسافران تا پایان شهریورماه به صورت شبانه روزی در سطح جاده های استان مستقر خواهد بود.

این مقام انتظامی در خاتمه از همه رانندگان خواست که به خاطر حفظ جان خود و سرنشینان خودرو حتماً مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، همچنین رانندگانی که قصد سفر دارند قبل از اقدام به سفر حتماً از طریق سامانه 1202020 نسبت به استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه خود اطمینان حاصل کنند زیرا خودروی رانندگانی که 30 درصد نمره منفی در گواهینامه و بیش از 10 میلیون ریال جریمه در سوابق آنان ثبت شده باشد، از سوی پلیس راه توقیف می شود.

موفقیت طرح زوج و فرد نیازمند همکاری مردم و مسئولان است

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: موفقیت طرح محدوده زوج و فرد در گرو یاری و همکاری متقابل مسئولان و شهروندان است.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: اگر این دیدگاه متقابل در مسئولان و شهروندان ایجاد شود که شهر متعلق به شهروند است و این شهروندان هستند که شهر را می سازند، طرح محدوده ی ترافیک می تواند علی رغم مشکلات و کمبودها، رفته رفته نواقص خود را رفع کرده و به موفقیت برسد و در نهایت موجب کنترل ترافیک سنگین مرکز شهر شوند.

وی افزود: این اتفاق در زمانی رخ خواهد داد که شهروندان به حقوق متقابل یکدیگر احترام گذاشته و در روزهای محدودیت وارد محدوده نشوند و از سوی دیگر مسئولان نیز زیرساخت های لازم را جهت حمل و نقل سریع و مطمئن شهروندان آماده کنند تا هر فردی از هر طبقه اجتماعی حداقل در محدوده طرح استفاده از حمل و نقل عمومی را به استفاده از خودروی شخصی خود ترجیح دهد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه همکاران من در روز اول اجرای طرح سعی کردند رانندگان متخلف را راهنمایی نموده و از طرح خارج نمایند، ادامه داد: با توجه به اینکه روز چهارشنبه از ایام زوج هفته محسوب می شود اما حضور خودروهای پلاک فرد به محدوده طرح کاملاً مشخص بود و به نظر می رسد هنوز شهروندان محدودیت های ایجاد شده را جدی نگرفته اند که در این صورت پلیس ناچار است بدون اغماض نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام کند.

"پلیس" به یک واحد فعال اجتماعی تبدیل شده است

مستشار دادسرای نیروهای مسلح استان کرمانشاه با اشاره به تعامل بسیار مطلوب پلیس با اقشار مختلف جامعه، خاطرنشان کرد: امروزه پلیس، به یک واحد فعال اجتماعی تبدیل شده است.

در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و استفاده از توانمندی های مقامات قضائی در سطح حوزه انتظامی، جلسه تعامل قضایی با حضور مستشار دادگاه نظامی استان کرمانشاه در نمازخانه ستاد انتظامی شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

حجت الاسلام "دهنوی" در جمع کارکنان انتظامی، با اشاره به مشارکت فعال و هدفمند پلیس در سطح جامعه، اظهار کرد: تعامل مستمر دستگاه قضائی و پلیس، کیفیت امنیت را مطلوب تر خواهد کرد.

وی افزود: تمرکز و تلاش سال های اخیر در ناجا برای مطلوب سازی و استانداردسازی عملکرد و مدیریت رفتار سازمانی، گامی موثر در راستای حرفه ای تر شدن رفتار پلیس به شمار می رود.

مستشار دادسرای نیروهای مسلح استان کرمانشاه خدمت در نیروی انتظامی را افتخار دانست و ابراز کرد: حضور پلیس در سطح جامعه یک نعمت است.

حجت الاسلام دهنوی بیان کرد: تعامل دستگاه قضائی و پلیس بسیار صمیمی و مناسب است و حفظ این تعامل باعث می شود تا اخلال گران نظم و امنیت احساس نا امنی کنند و همچنین پلیس در محوریت نظم و قانون مداری پیشرفته و کاملاً حرفه ای عمل کنند.

این مقام قضائی نیروهای مسلح استان تصریح کرد: ایجاد برنامه های آموزشی لازم می تواند وقوع جرایم در نیروهای مسلح را کاهش دهد، به ویژه ترویج فرهنگ مذهبی و دینی التیام بخش آسیب های این حوزه است.

وی ارتباط و تعامل بسیار زیاد با مردم را نقطه قوت پلیس خواند و تقویت همکاری لازم و موثر با سازمان قضائی نیروهای مسلح را برای اجرایی شدن آئین دادرسی کیفری خواستار شد.

حجت الاسلام دهنوی در پایان با اشاره به تعامل بسیار مطلوب پلیس با اقشار مختلف جامعه، خاطرنشان کرد: امروزه پلیس، به یک واحد فعال اجتماعی تبدیل شده است.

پلمب 45 واحدهای صنفی متخلف در قصرشیرین

فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین گفت: 45 واحد صنفی متخلف با هماهنگی مقام قضائی پلمب شد.

سرهنگ "عنایت فلاحی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: با توجه به اینکه افرادی تحت عنوان قهوه خانه سنتی اقدام به عرضه قلیان در قهوه خانه ها می کردند، در یک عملیات پلیسی طی دو روز گذشته با هماهنگی مقام قضائی پلمب شدند.

وی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به جمع آوری این قلیان سراها اقدام شد و در این راستا 15 قلیان سرا و قهوه خانه فاقد پروانه فعالیت توسط پلیس اطلاعات پلمب شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این طرح 30 باب واحد صنفی متخلف و فاقد پروانه کسب نیز پلمب داده شد.

کشف 13 کیلوگرم موادمخدر در شهرستان صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: باند چهار نفره توزیع موادمخدر در این شهرستان متلاشی و 13 کیلوگرم موادمخدر از آنان کشف شد.

سرهنگ "بهروز فخری" اظهار کرد: عوامل انتظامی شهرستان صحنه با اقدامات اطلاعاتی توانستند یک باند توزیع موادمخدر را شناسایی کنند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از مأموران پلیس به محل اختفای متهمان اعزام و ضمن رعایت حقوق شهروندان، محل را مورد بازدید قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف 13 کیلوگرم موادمخدر جاساز شده در این عملیات، تصریح کرد: چهار متهم در این ارتباط دستگیر شدند و چهار دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت نیز که در امر توزیع موادمخدر مورد استفاده قرار می گرفت، توقیف شد.

سرهنگ فخری متذکر شد: متهمان با قدرت نمایی و توسل به زور قصد فرار از اعمال قانون داشتند اما با واکنش سریع پلیس، ناکام ماندند، لذا جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه ها طی 24 گذشته در شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" از با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی تفرجگاه ها خبر داد و گفت: در این طرح 9 دستگاه خودرو سواری مزاحم، 12 دستگاه موتورسیکلت مزاحم، پنج دستگاه موتورسیکلت فاقد مدارک و دو دستگاه خودروی متخلف توقیف شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح سه نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و مقادیری مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی از آنان کشف شد.

 این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش از اولویت های پلیس بوده که به طور جد در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سرهنگ سرتیپ نیا در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن بازخورد طرح های ارتقای امنیت اجتماعی گفت: ایجاد امنیت و آرامش در جامعه در گرو تلاش مضاعف دستگاه قضایی و انتظامی است که در این میان نیروی انتظامی همواره پیش قراول تامین امنیت در سطح جامعه هستند.

کد خبر 4081175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha