۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۱۸

نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد:

استفاده از اهرم‌های بین‌المللی برای محکومیت کشتار مسلمان میانمار

استفاده از اهرم‌های بین‌المللی برای محکومیت کشتار مسلمان میانمار

یزد ـ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از همه اهرم‌های داخلی و بین‌المللی برای محکومیت کشتار مسلمان در میانمار شد.

به گزارش خبرنگار، محمدرضا تابش امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خانه بهداشت روستای ترک آباد با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) مبنی بر اهمیت و ناشناخته بودن دو نعمت امنیت و سلامت اظهار داشت: با وجود قرار گرفتن ایران در منطقه ای پر آشوب، با درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان و پایمردی مردم، کشور از امنیت و پایداری بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان این موهبت الهی باشیم، به حوادث تلخ میانمار و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا اشاره کرد و افزود: سکوت دولت‌های مسلمان و نهادهای حقوق بشری در قبال این جنایت‌ها محکوم است و باید با توسل به همه اهرم‌های داخلی و بین المللی، نسبت به آگاهی و همراه کردن جامعه جهانی برای مقابله با این حوادث اسفبار و فشار بر دولت میانمار استفاده شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین سلامت و سطح بهداشت جسمی و روحی جامعه را یکی از شاخص های حکمرانی خوب دانست و گفت: سلامتی و تندرستی مردم نشانه ای از بالندگی یک جامعه است که برای دستیابی به آن نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش ها، دستگاه‌های اجرایی و خیرین هستیم.

وی با اشاره به اینکه خیرین در بخش هایی نظیر ساخت مساجد، خوابگاه‌ها، امور آموزشی و ... فعالیت خوبی داشته اند، تصریح کرد: حوزه ورزش و بهداشت که ارتباط مستقیمی با سلامت و شادابی جامعه دارد، نیازمند توجه جدی بخش خصوصی و خیرین است و دولت نیز باید برای ایجاد انگیزه ورود خیرین، کمک ها و مشوق های لازم را ارائه دهد.

تابش همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نیری، از خیران حوزه سلامت اردکان و تقدیر از اقدامات مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: امیدوارم بناهایی که با همت خیرین احداث و تجهیز می شود با برنامه ریزی مطلوب و صحیح، در خدمت سلامت آحاد مردم قرار گیرد.

به گزارش مهر، عملیات اجرایی خانه بهداشت روستای ترک آباد با مساحت ۱۶۰ مترمربع و پیش بینی اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان با حضور نماینده مردم اردکان و مسئولان شهرستان آغاز شد که بخشی از هزینه‌های آن توسط حسن زینل‌پور، خیر اهل این روستا تامین می شود.

کد خبر 4081410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha