۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

بوشهر - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شمس عصر پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های کار آفرین است که در گذشته به آن توجهی نشده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت و مقام معظم رهبری توجه به فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: ما باید محصول دانشگاه را به صنعت پیوند دهیم. این نقش را دانشگاه فنی و حرفه‌ای می تواند انجام دهد.

شمس ادامه داد: بالای ۷۰ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند. در حالی که در ایران هرم نیروی انسانی و فارغ التحصیلان برعکس است و توجه به کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر شده است.

توسعه دانشکده فنی و حرفه‌ای در بوشهر

وی با بیان اینکه ما باید به سمت پرورش کارآفرین برویم، تصریح کرد: راه ما برای توسعه اشتغال، توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و نگاه ما توسعه تکنسین است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: شهر و استان بوشهر نیاز جدی به توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد و باید رشته های متناسب با نیاز استان توسعه دهیم.

وی بیان کرد: در بحث گردشگری و دریانوردی کارهای خوبی می‌شود در استان بوشهر انجام داد. در بحث گردشگری ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.

شمس با بیان اینکه همدلی در استان در راستای دانشگاه فنی و حرفه ای یک نقطه قوت است، افزود: این همدلی باعث توسعه این استان در ایجاد رشته‌های جدید و توسعه دانشکده می‌شود.

کد خبر 4081439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha