۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸

امام جمعه ابهر:

عاشورا نتیجه عمل نکردن و نشناختن غدیرخم بوده است

عاشورا نتیجه عمل نکردن و نشناختن غدیرخم بوده است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: کربلا و عاشورا نتیجه عمل نکردن و عدم شناخت غدیرخم بوده است و اگر غدیرخم شناخته می شد از حادثه تلخ کربلا خبری نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر به کشتار مسلمانان میانمار در سکوت مدعیان حقوق بشر اشاره کرد و افزود: کشتار مسلمانان ‌بی‌گناه میانمار در روزهای اخیر یکی از وقایع تلخ تاریخ معاصر جهانی است که قلب انسان‌ها را به درد می‌آورد. رفتارهای ضد انسانی در مناطق مسلمان‌نشین و شیوه برخورد با مسلمان میانماری سبب شده است هزاران نفر از خانه و کاشانه خود در دریاها و کوهستان‌ها آواره شوند و مرگ عزیزان خود را در موج‌های متلاطم دریا و صخره‌های سخت مشاهده کنند.

وی ادامه داد: جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار که با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت می پذیرد، نمونه‌ای از جاهلیت مدرن است که در عصر اطلاعات از پوشش خبری و رسانه‌ای آن جلوگیری می‌شود.

رحیمی افزود: موج جدید خشونت‌ها توسط ارتش و افراطیون بودایی در رفتاری‌ بی‌رحمانه با آتش کشیدن منازل، سر بریدن کودکان، زنده به آتش افکندن و نسل‌کُشی مردم ستمدیده و از طرفی مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای مسلمانان آن منطقه توسط دولت میانمار و هم‌چنین سانسور رسانه‌ای فجایع صورت‌گرفته توسط رسانه‌های جهانی، نشان از اوج مظلومیت و بی‌پناهی آوارگان آن منطقه دارد.

امام جمعه ابهر گفت: این همه خشونت، خونریزی و قتل‌عام که گفته می‌شود پشت صحنه این خشونت‌ها تحریک رژیم صهیونیستی است، باید با فشارهای بین‌المللی از طرف دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی متوقف شود. ما از مجامع بین المللی می خواهیم سکوت مرگبار خود را شکسته در مقابل این رسوایی تاریخی عکس العمل نشان دهند و همچنین از جوامع اسلامی نیز می خواهیم به غیرت در بیایند و در مقابل این جنایات فریاد بزنند و امروزه در این جنایت دستان خونین کثیف رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا به وضوح دیده می شود و ما این جنایت را به شدت محکوم می نماییم.

رحیمی در ادامه به مناسبت عید بزرگ غدیرخم اشاره کرد و افزود: یکی از پدیده‌ها و حماسه‌های بزرگ که می‌توان آن‌را ابرحماسه تاریخ نامید، غدیر خم است. پدیده‌ای که اگر به‌درستی همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شد که توان بسیج‌کنندگی همه آحاد انسانهای روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد، خواهد داشت زیرا تمامی آنچه را که بشریت دیروز و امروز گمشده خود می‌داند،نظیر امنیت همه‌جانبه و پایدار، پاکی و طهارت فراگیر، عدالتی استوار، برادری و برابری، کرامت و شرافت انسانی و بالاخره اخلاق و ادب و هر آنچه از خوبی و زیبایی و خیر، آرزوی بشریت باشد در لوای آن خواهد یافت.

وی با بیان اینکه   غدیر خم به‌منزله قلب و نبض حیات بشر است که به پهنای همه تاریخ از ابتدای خلقت تاکنون و از هم‌اکنون تا آخر عمر بشر، گستردگی دارد، گفت: غدیرخم یک قضیه نیست بلکه یک جریان است و ان هم یک جریان انقلابی است. و این جریان تا قیامت زنده و مرم را ازمایش می کند و حق را از ناحق جدا می کند. کسانی که تسلیم غدیرخم شده اند سعادتمند هستند.و کسانی که عامدانه تسلیم غدیرخم نشده و نمی شود سعادتمند نخواهند شد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه کربلا و عاشورا نتیجه عمل نکردن و عدم شناخت غدیرخم بوده است و اگر غدیرخم شناخته می شد از حادثه تلخ کربلا خبری نبود، افزود:اما آنچه جای تأسف است و با کمال شرمندگی باید نسبت به آن اعتراف کنیم این است که حق این ابرحماسه تاریخ یعنی غدیر خم را به‌خوبی ادا نکرده‌ایم و الا اگر حقیقت و جوهره غدیر در پهنای هستی و گیتی جلوه یابد، دیگر هیچ انسانی روی زمین نخواهد ماند که با یأس و ناامیدی و در نهایت خواری و ذلت و فقر و نابرابری زندگی کند، چراکه پیام غدیرخم عدالت است و امنیت و با نقشه راهی که در مسیر امامت و ولایت برای همه آحاد بشر ترسیم نموده است.

رحیمی افزود: جمیع انسانهای حقیقت‌جو و آزادیخواه، به‌ویژه مستضعفین و مظلومان را به قله سبز مهدوی(عج) توجه داده و با وعده تخلف‌ناپذیر الهی که فرمود: «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ »(قصص، آیه ۵) را نوید می دهد.

وی ادامه داد:  این فرهنگ غدیر است که همه را زیر لوای یک چتر می کشاند و جامعه را از اختلاف دور می کند. امروزه محور اتحاد جامعه اسلامی مسئله ولایت و امامت است.خداوند در قرآن از این دستاویز هدایت و سعادت با تعبیر حبل الله یاد کرده است. و همه مومنان را به چنگ زدن دسته جمعی به آن، فرمان داده است. اما مراد از این دستاویز الهی چیست و چگونه می توان به آن چنگ زد؟ نیاز به بحث دارد. آنچه که از روایات به دست می آید این حبل الله مسئله توحید و نبوت و امامت است.

رحیمی از مردم و  کشاورزان خواستند نسبت به مصرف آب مدیریت کنند تا انشاالله دچار بحران نشویم و همچنین از کشاورزان عزیز خواستند نسبت به کشت گلزا  اقدام کنند. چرا که گلزا زمانی نیاز به آبیاری دارد که سایر محصولات موعد برداشتشان فرا رسیده است و همچنین این گیاه پائیزه بوده و می تواند از بارندگی های پائیزه و زمستانه استفاده نماید و ده ها مزیت دیگری به حال مادی کشاورزان و کشور دارد.

کد خبر 4081685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha