یک کارشناس مذهبی:

حج به غفران الهی منجر می شود

حج به غفران الهی منجر می شود

حجت الاسلام و المسلمین امیری گفت: انسان بعد از حج همانند نوزادی است که تازه متولد شده است و پرونده اعمالش پاک می شود در واقع حج به غفران الهی منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین امیری، کارشناس مذهبی، در مصاحبه با برنامه «با کاروان حج» رادیو گفت و گو درباره چگونگی حفظ نور حج بعد از پایان مراسم حج گفت: یکی از کارهای مهم در حج ذکر خداست. لازم است حجاج بعد از حج نیز ذکر خدا را فراموش نکنند. انسان بعد از حج همانند نوزادی است که تازه متولد شده است. پرونده اعمالش پاک می شود و خدا او را می بخشد. حج به غفران الهی منجر می شود.

او ادامه داد: یاد خداوند انسان را از غفلت دور می کند.غفلت با خود گناه به همراه می آورد. اگر می خواهیم بدانیم حجمان قبول شده است یا خیر باید ببینیم بعد از بازگشت اعمال و رفتارمان با مردم چگونه است، آیا تغییر کرده است یا خیر. مسلما نباید آدم قبلی باشیم. حج باید ما را به انسان تبدیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین امیری تصریح کرد: یکی از توشه هایی که حجاج باید در حج به دست بیاورند مانوس شدن با خداوند متعال است. انسان باید این حالت را نیز حفظ کند. توشه حاجیان نور و حق است.

امام جماعت قیام دشت خاطر نشان کرد: باید به زیارت حجاج رفت. هر کسی به دیدار حجاج برود در ثواب حج آنان سهیم می شود و از معنویات آن ها فیض می برد.

کد خبر 4082705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha