۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

افزایش ۵۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ۵۰ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی در شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا میری ظهر امروز در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیرکل و معاونان صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اجرای طرح تحول باعث رقم خوردن تاریخ جدیدی در نظام سلامت کشور شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای پزشک هستند، افزود: بیش از ۵۰ درصد مراکز هم دارای دندانپزشک هستند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح همچنین ۵۰ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکحی زاهدان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۱۰ بیمارستان در شهرهای مختلف استان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: تا پایان سال نیز ۴ بیمارستان دیگر به بهره برداری می رسد.

وی همچنین به ظرفیت رسانه ها در فرهنگ سازی مسائل سلامت اشاره و تصریح کرد: رسانه های صوتی، تصویری و مجازی به عنوان بازوان توانمندی در راستای ارتقاء سواد سلامت مردم محسوب می شوند.

وی با اشاره به وجود برخی حاشیه سازی ها اذعان داشت: از حاشیه سازی ها ناراحت و نگران نمی شویم چرا که تمام تلاش و تمرکز ما بر خدمت رسانی به مردم است و اگر زمانی این حاشیه سازی منجر به ایجاد وقفه در این خدمت رسانی شود تمامی خانواده سلامت نگران خواهند شد.

محمود دولت کردستانی، مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: هیچ فعالیتی در صدا و سیما انجام نمی شود مگر اینکه با سلامت جسم و روح شهروندان سرو کار دارد.

وی با اشاره به همراهی مطلوب و موثر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با صدا و سیمای مرکز استان ادامه داد: این مرکز آمادگی حضور متخصصان و پزشکان را در تولیدات رادیویی و تلویزیونی دارد.

وی تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با همراهی و همیاری یکدیگر باید تمامی تلاشگرانی را که با اقدامات و خدمات جهادی خود سنگ بنای توسعه و پیشرفت را در این استان مرزی پایه گذاری کردند معرفی کنیم.

کد خبر 4086293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha