۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶

اصغر امیرنیا:

برنامه‌های قرآنی امسال ارشاد با اعتبارات سال گذشته برگزار شدند

برنامه‌های قرآنی امسال ارشاد با اعتبارات سال گذشته برگزار شدند

اصغر امیرنیا گفت: بودجه معاونت افزایش داشته اما هنوز تخصیص نیافته است و برنامه‌ها را با بودجه سال قبل انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی «آیات» و هفته‌های قرآن و عترت، اظهار داشت: ما در ماه‌های اخیر برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرایی کردن فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها داشته‌ایم که خوشبختانه به نتایج مطلوبی هم رسیدیم.

فراخوان برخی از رشته‌های جشنواره آیات مهرماه اعلام می‌شود

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی «آیات» امسال در ۱۱ رشته مختلف برگزار می‌شود، افزود: امسال جشنواره آیات در رشته پوستر در استان زنجان، نقاشی در استان گلستان، رشته تئاتر در استان فارس، رشته فیلم شامل مستند کوتاه، داستانی، مستند و انیمیشن در استان بوشهر، رشته خوشنویسی در استان خراسان رضوی، رشته کاریکاتور در استان تهران، رشته داستان‌نویسی در استان کرمان، رشته شعر شامل انواع مختلف شعر استان لرستان و رشته تذهیب، نگارگری و گل و مرغ در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

امیرنیا از انعقاد قرارداد برگزاری برخی از رشته‌های این جشنواره خبر داد و گفت: در برخی از رشته‌ها زمان برگزاری و ادامه فعالیت‌ها مشخص شده است و فراخوان حدود ۵ رشته از جشنواره قرآنی آیات مهرماه سال جاری اعلام خواهد شد.

بودجه برنامه‌های قرآنی ارشاد در سال جاری از اعتبارات سال گذشته تأمین شده است

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در ۱۲ استان تصریح کرد: امسال این برنامه در استان‌های کهکیلویه‌ و بویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، مازندران، اصفهان، خوزستان، سمنان، هرمزگان، مرکزی، قزوین و فارس برگزار می‌شود که در برخی از استان‌ها تا پایان شهریور و در سایر استان‌ها در نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به افزایش دو برابری بودجه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال بودجه معاونت قرآن و عترت افزایش داشت اما هنوز این بودجه دریافت نشده است. عمده برنامه‌هایی که ما تاکنون انجام داده‌ایم و حتی قرار است در نیمه دوم سال اجرایی کنیم از بودجه سال گذشته تأمین می‌شود و امیدواریم با ابلاغ و دریافت بودجه معاونت برنامه‌های سال آینده را به خوبی برنامه‌ریزی و برگزار کنیم چرا که تأثیر این افزایش بودجه سال آینده در برنامه‌های اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص خواهد شد.

کد خبر 4088552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha