۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷

طی مراسمی با حضور بیت امام (ره)؛

دهمین جشنواره شعر یار و یادگار ۲۹ شهریور برگزار می‌شود

دهمین جشنواره شعر یار و یادگار ۲۹ شهریور برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در ۲۹ شهریور با حضر میهمانان عالیرتبه و اعضای بیت حضرت امام (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره یار و یادگار با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه سال جاری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی با حضور میهمانان عالیرتبه  و اعضای بیت حضرت امام (ره) گفت: همزمان با اختتامیه، از شاعران برتر تجلیل  به عمل خواهد آمد.

وی افزود: امسال قریب به سه هزار اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره یار و یادگار رسیده که از میان این اشعار در بخش‌های مختلف برگزیده و در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی و هنری موسسه با اشاره به رشد کمی و کیفی دهمین جشنواره نسبت به نه دوره قبل اظهار کرد: به دلیل ایجاد تفاوت‌ها و رویکرد کارشناسی و تخصصی در این دوره شاهد استقبال متفاوت از سوی شاعران سراسر کشور بوده ایم. دکتر کمساری افزود: ایجاد شورای سیاست گذاری متشکل از چهره‌های ملی و مطرح و صاحب نام ادبیات انقلاب اسلامی و استفاده از بزرگان ادبیات کشور در حوزه‌های داوری، و همچنین تخصصی کردن جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین و دور کردن جشنواره از قالب‌های داستان کوتاه، نشر و ... و پرداختن اختصاصی به موضوع شعر، موجب تقویت موثر جشنواره و اقبال بیشتر شاعران به جشنواره دهم شد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره یار و یادگار تاکید کرد: زبان شعر و ادب یکی از تاثیر گذارترین و ماندگار ترین زبان‌ها برای معرفی اندیشه و شخصیت حضرت امام (ره) است و این جشنواره تخصصی ترین رتبه را در معرفی شخصیت حضرت امام و سیره آن حضرت به مخاطبان به ویژه نسل جدید دارد.   معاون فرهنگی هنری موسسه، استاندارد سازی جشنواره را یکی از برنامه‌های موفق این دوره برشمرد و تصریح کرد: ما هر ساله به بالا بردن استاندارد این جشنواره می‌اندیشیم و معتقدم استقبال بالا از جشنواره ادبی در دوره دهم حاصل استانداردهای ادبی است که مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دهمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه (تکریم یادگار امام  که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است) برگزار می‌شود.

کد خبر 4089736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha