۲۸ آبان ۱۳۸۵، ۱۶:۳۱

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه در همایش معرفی حماسه حزب الله لبنان:

پیروزی حزب الله به تقویت جایگاه اسلام در جهان امروز کمک کرد / فلسطین نقطه تاثیرگذار جهان اسلام است

محمدی تاثیر اقدامات مسلمانان در دهه اخیر را بسیار مهم و تاثیرگذار در خاورمیانه خواند و گفت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رخدادهای اخیر منطقه ازجمله جنگ 33 روزه لبنان باعث شد تا جهان اسلام و ریشه دموکراسی از حیات تازه ای برخوردار و رشد ونمو بالایی را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر محمدی که در همایش معرفی حماسه حزب الله لبنان، سخن می گفت، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شده تا جریانات اسلامی دیگر از قدرت توانمندی بیشتری برخوردار شوند که پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی نمونه بارز آن است.

محمدی گفت: حزب الله لبنان با عملکرد خود توانست به مشروعیت مقاومت جان تازه ای و از سوی دیگر به جهان اسلام در منطقه قدرت بیشتری ببخشد. حزب الله لبنان اگر امروز مشروعیتی به دست آورده توسط خون شهدای خود است نه توسط  حکم یا دستوری.

مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه با بیان اینکه فلسطین نقطه تاثیرگذار جهان اسلام است، اظهار داشت: پیروزی حزب الله لبنان در سال 2000 موجب شد تا اختلافات مذهبی به کمترین میزان خود برسد که این امر تاثیر فراوانی بر روی پیشرفت جهان اسلام در خاورمیانه گذاشت.

محمدی رشد تضاد امت اسلامی با آمریکا، تقویت جایگاه اسلام در جهان امروز را از دیگر دستاوردهای پیروزی حزب الله لبنان عنوان کرد.

وی گفت: این پیروزی علاوه بر اینکه جایگاه اسلام را در جهان بالا برده باعث بالا رفتن جایگاه ایران و حزب الله در منطقه شده است.

درادامه این همایش محمد شمس مدیر دفتر شبکه المنار در تهران، نیز به بیان دیدگاههای خود درخصوص حماسه حزب الله لبنان پرداخت.

شمس به نقش برخی از رسانه های عربی درجنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در دهکده جهان ارتباطات رسانه ها امروزه نقش امپراطوری ها را ایفا می کنند.

وی افزود: رسانه ها در جنگ 33 روزه لبنان نقش بسزایی را ایفا کردند به طوریکه  رسانه های طرفدار حزب الله با به وجود آوردن محیطی مناسب از سوی دیگر نشان دادند فجایع رژیم صهیونیستی کمک شایانی را به پیروزی حزب الله لبنان کرد.

مدیر شبکه المنار در تهران به قطع برنامه های این شبکه در فرانسه اشاره کرد و گفت: شبکه المنار در اصل به دنبال نشان دادن واقعیت های جنگ لبنان بود که این امر با مزاج سران فرانسه سازگار نبود.

این مقام خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی رسانه های شرقی باید تلاش کنند فضای مناسب را برای رقابت با رسانه های غربی فراهم کنند تا اجازه تبلیغات سوء علیه مسلمانان جهان داده نشود.

کد خبر 409187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha