۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷

بیانیه دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین:

انتفاضه قدس تا آزادی قدس شریف با تأکید بر حفظ وحدت ادامه دارد

انتفاضه قدس تا آزادی قدس شریف با تأکید بر حفظ وحدت ادامه دارد

دبیرخانه دائمی بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دومین سالگرد انتفاضه قدس با صدور بیانیه ای از ادامه انتفاضه در فلسطین حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه دائمی بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دومین سالگرد انتفاضه قدس بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۵ میلادی جوانان مبارز فلسطینی با هدف تحقق آزادی قدس شریف و احیای حقوق مشروع خود از صهیونیست‌های اشغالگر دست به عملیات شهادت طلبانه زدند، جوانان و مردم مبارز فلسطین با این عملیات صراحتاً اعلام کردند که شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی باید از اجرای طرح‌های شیطانی خود که درباره مسجدالاقصی در نظر گرفته‌اند دست بکشند، زیرا مسجدالاقصی و قدس شریف تقسیم بردار نبوده و نه کسی می‌تواند به آن تعرض نماید و صهیونیست‌های اشغالگر بدانند که جایی در این مسجد نخواهند داشت.

پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت ملت شریف فلسطین انتفاضه قدس که ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس، نوار غزه و فلسطین اشغالی در سال ۱۹۴۸ طی دلاوری‌های زیادی به نمایش گذاشت، شعله‌ور گردید. در این انتفاضه بیش از ۲۴۰ زن و مرد فلسطینی به شهادت و ده‌ها صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند، رژیم اشغالگر صهیونیسم بین‌الملل بدانند که زنان و مردان فلسطین نمونه‌های بارزی از ثبات، دلاوری و شجاعت و شهامت هستند.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دومین سالگرد انتفاضه قدس ضمن حمایت از مبارزات به‌حق ملت فلسطین برای آزادی قدس شریف تجدیدعهد کرده و موارد ذیل را مورد تأکید قرار می دهد:

۱-مقاومت مهم‌ترین راه برای نجات فلسطین و قدس شریف است. انتفاضه قدس همچنان شعله‌ور خواهد بود و تا آزادی قدس شریف و مسجدالاقصی این مبارزه ادامه خواهد داشت.

۲-برای همه شهدای سرزمین فلسطین و زنان و مردانی که در این راه ارزشمند به شهادت نائل‌آمده‌اند از خداوند متعال علو درجات را مسئلت نموده و تأکیدداریم که آنان مایه فخر و مباهات ملت فلسطین بوده و به روح پرفتوح آنان درود فراوان می‌فرستیم.

۳-آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم و مبارز فلسطین از سلطه اشغالگران صهیونیست، آرمان بلند و جاوید انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل عظیم‌الشأن(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) برای جهان اسلامی دانسته و تمامی ظرفیت‌های خود را در حمایت از فلسطین و مقاومت اسلامی به کارخواهیم گرفت.

۴-آزادی قدس شریف و تلاش و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و هر اقدامی را که امت اسلامی را از موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف – منحرف سازد محکوم می نمائیم.

۵-دبیرخانه ضمن حمایت از انتفاضه و مقاومت همواره بر ضرورت وحدت، همگرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی تأکید می‌نماید و هرگونه تلاشی را که باهدف نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین صورت گیرد به‌شدت محکوم می‌نماید.

۶-دبیرخانه هرگونه تلاشی را از سوی برخی افراد و یا کشورهای منطقه باهدف امنیت سازی رژیم اشغالگر از طریق حمایت از تروریسم تکفیری، دامن زدن به درگیری‌های ساختگی قومی – مذهبی و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد را محکوم می‌کند.

یقین داریم انتفاضه فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی روزبه‌روز باقدرت بیشتر به راه خود ادامه می‌دهد و مبارزات ملت شریف فلسطین و همه آزادیخواهان جهان تا آزادی قدس شریف ادامه خواهد داشت.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی

حمایت از انتفاضه فلسطین

تهران – ۳۰/۰۶/۱۳۹۶

۳۰ ذی‌الحجه ۱۴۳۸

۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷

کد خبر 4093078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha