۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷

لاله افتخاری:

انحراف مردم از ولایت؛ منجر به قیام عاشورا شد

انحراف مردم از ولایت؛ منجر به قیام عاشورا شد

مسئول شورای راهبردی با بیان این نکته مهم که انحراف از ولایت منجر به شهادت اباعبدالله الحسین (ع) شد، گفت: مردم آن زمان با قصد قربت، حضرت را به شهادت ر ساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاله افتخاری، مسئول شورای راهبردی و معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین  با حضور در ویژه برنامه «شرح شیدایی» رادیو گفتگو در رابطه با معنا شناسی ولایت گفت: «جریان ولایت به زمانی باز می گردد که جانشینی پیامبر-ص- به طرف انحراف رفت و حتی به جریان غدیر خم باز می گردد که در کتب معتبر شیعه و سنی نیز مطرح شده است.»

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) از روز نخست اعلام نکردند که حضرت علی(ع) از بستگان و جانشینان من هستند، افزود: «در قرآن کریم آمده است که پیامبر-ص- با برخی زنان نیز بیعت کردند که به صورت انتخابات امروزی و پذیرش رهبری حاکم بر جامعه بوده است.»

افتخاری تصریح کرد: «شواهد تاریخی و لغوی نشان می دهد ولایت به مفهوم خلافت اسلامی و الهی بوده است. مفتی بزرگ سوریه نیز در جمع علما و بزرگان جهان تعبیر می کنند که ولایت دارای تعیینی الهی دارد ولی خلافت امری مردمی است.»

این عضو هیئت علمی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی کشتی بانی است که اجازه نمی دهد جامعه به انحراف کشیده شود؛ حتی اگر سرشان بالای نی ها رود!

افتخاری با بیان این مطلب ادامه داد: «ایشان فرمودند که در زمان صدر اسلام در آن واحد حضرت علی-ع- بر خلفا ولایت داشتند و این مسئله از زبانِ یک مفتی بزرگ اهل سنت است. بنابراین وقتی ولایت به انحراف کشیده شد، منجر به شهادت اباعبدالله الحسین-ع- شد و مردم با قصد قربت، حضرت را به شهادت رساندند.»

ویژه برنامه شرح شیدایی در ایام محرم هر شب ساعت ۲۲ تا ۲۴ روانه آنتن رادیو گفت وگو می شود.

کد خبر 4097401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha