۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱

با برگزاری کنفرانسی به هفت زبان دنیا؛

تأثیر فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی بررسی می‌شود

تأثیر فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی بررسی می‌شود

قم- دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» گفت: این کنفرانس به هفت زبان دنیا، ۲۷ و ۲۸ مهرماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین سیاحت اسفندیاری ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که در محل دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری با حضور مهمانان برجسته کشوری و جهانی در مجتمع اصلی امام خمینی(ره) در قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این کنفرانس سه حوزه فضای مجازی، آموزش و دین را در بردارد و تاکنون چنین کنفرانسی در دنیا برگزار نشده است.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی عنوان کرد: فراخوان ارسال مقالات به هفت زبان دنیا اعلام شده بود و خود کنفرانس نیز به هفت زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، آذری و ترکی استانبولی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: تاکنون ۲۲۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آن به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و آذری می‌باشد.

سیاحت اسفندیاری ادامه داد: در سامانه این کنفرانس ۳۲۵ نفر برای ارسال مقاله ثبت نام کرده‌اند که با توجه به تمدید فراخوان مقاله تا نیمه مهرماه تعداد مقالات ارسالی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: صاحبان مقالات ارسال شده از ۲۵ ملیت می‌باشد.

دبیر اجرایی این کنفرانس افزود: با توجه به تخصصی بودن کنفرانس و موضوع آن هر مقاله را دو نفر داوری می‌کنند و حتی برخی مقالات را سه و یا چهار نفر ارزیابی می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما مهمانان ویژه از مراجع تقلید، متخصصین حوزه فضای مجازی و دانشمندان این عرصه و سیاست‌گذاران آن در کنفرانس دعوت خواهیم کرد.

سیاحت اسفندیاری تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی کشور و... از جمله مراکز همکار در این کنفرانس هستند.

وی با اشاره به همکاری اتحادیه‌ها و مجامع بین‌المللی ادامه داد: شورای جهانی دانشگاه‌های مجازی، اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیه دانشگاه‌های جهان و... در برگزاری کنفرانس ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی همکاری داشته‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی اظهار کرد: نمایه مقالات و ارائه گواهینامه معتبر دانشگاه مجازی المصطفی، برپایی نمایشگاه در حاشیه برگزاری کنفرانس، ظرفیت حضور ۱۳۰ نفر ثبت نام کرده در سامانه کنفرانس و رایگان نبودن حضور افراد از ویژگی‌های متمایز این کنفرانس می‌باشد.

کد خبر 4098718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha