۳۰ آبان ۱۳۸۵، ۱۲:۴۸

ادامه مواضع دوگانه اروپا

سولانا : از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران حمایت می کنیم

سولانا : از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران حمایت می کنیم

سولانا با بیان اینکه هر کشوری حق برخورداری از فعالیت هسته ای صلح آمیز را دارد ، تصریح کرد : اتحادیه اروپا از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران حمایت می کند .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،"خاویر سولانا " در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران در بروکسل خاطر نشان کرد : اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده که ایران حق برخورداری از برنامه صلح آمیز هسته ای را دارد و این اتحادیه از آن حمایت می کند .

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با حضور در کنفرانس " سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت انرژی خاطر نشان کرد : امنیت انرژی در راس کار اتحادیه اروپا قرار دارد .

" بنیتا فررو - والدنر " کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت : اتحادیه اروپا درصدد افزایش همکاری بیشتر با ایران بوده و اگر شرایط سیاسی لازم فراهم باشد این کشور به عنوان یکی از منابع طولانی مدت نفت و گاز برای اروپا به شمار خواهد آمد .

این در حالی است که روز گذشته کمیته فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که موضوع ارائه کمک فنی به ایران را مورد بررسی قرار می دهد .

از سوی دیگر فرستاده اتحادیه اروپا به نشست آژانس مدعی شد که این اتحادیه با هرگونه کمک به ایران مخالف بوده و این موضوع را خطر آفرین می داند .

کد خبر 410035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha