۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

قزوین و اندونزی می توانند در تولید غذای حلال سرمایه گذاری کنند

قزوین و اندونزی می توانند در تولید غذای حلال سرمایه گذاری کنند

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با مشارکت سرمایه گذاران قزوین و اندونزی می توانیم تولید غذای حلال و صادرات آن را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت روز سه شنبه در دیدار سفیر اندونزی با استاندار قزوین گفت: اندونزی یکی از کشورهای مسلمان است که با توجه به جمعیت بالای این کشور می توانیم همکاری خوبی در زمینه تولید مواد غذایی حلال داشته باشیم.

وی افزود: همچنین صنایع چوبی و نساجی از دیگر ظرفیت های است که با در نظر گرفتن توانمندی و ظرفیت موجود در استان قزوین و نیز کشور اندونزی می توانیم طرح هایی مشترک با محور صادرات را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین از توافق سرمایه گذاری بین استان قزوین و کشور اندونزی در زمینه صنایع  چوبی خبر داد و یادآورشد: در استان قزوین همچنین آمادگی داریم برای سرمایه گذاری در صنایع نساجی، شیر پاستوریزه و گوشت اقدام کنیم که با کمک استاندار محترم و سفیر اندونزی در ایران آن را اجرا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار امیدواری کرد که صادرات محصولات نهایی از طریق استان قزوین به کشور اندونزی فراهم شود که در این زمینه مقرر شد واردات و صادرات از اندونزی به ایران و همچنین لیست واردات و صادرات از قزوین به اندونزی رد و بدل شود تا بدینوسیله صادرکنندگان استان قزوین بتوانند زمینه های سرمایه گذاری مشترک و صادرات کالا از استان را به مقصد اندونزی بررسی کنند.

خانپور: زمین مورد نیاز سرمایه گذاران اندونزی را در شهرک های صنعتی تامین می کنیم

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین هم گفت: سفیر اندونزی در ایران و هیئت همراه امروز از شهرک صنعتی کاسپین و نمایشگاه دائمی آن بازدید کردند و با توانمندی های صنعتی استان آشنا شدند.

وی بیان کرد: در استان قزوین آمادگی داریم زمین مورد نیاز سرمایه گذاران کشور اندونزی را با اولویت در شهرک های صنعتی واگذار کنیم و اگر در این مناطق هم به توافق نرسیدند آماده ایم در سایر مناطق استان همکاری لازم را داشته باشیم.

کد خبر 4103587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha