۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷

ظهر امروز در صداوسیما؛

پیکر شهید تازه تفحص‌شده دفاع مقدس تشییع شد

پیکر شهید تازه تفحص‌شده دفاع مقدس تشییع شد

مراسم تشییع پیکر شهید پرویز قرایی از مفقودین سال‌های دفاع مقدس در سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر شهید پرویز قرایی از شهدای دفاع مقدس ظهر امروز یکشنبه ۱۶ مهر با حضور خانواده شهید و جمعی از کارکنان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در مجموعه صداوسیما و مسجد بلال برگزار شد. این مراسم به درخواست مسئولان این سازمان برگزار شد.

شهید قرایی از جمله شهدایی بود که در سال‌های پایانی دفاع مقدس مفقود شد و پیکرش پس از سال ها شناسایی و پس از انتقال به معراج تشییع می‌شود. وی در عملیات والفجر ۹ و در سال ۶۵ به شهادت رسید و پیکرش مفقود شد.

مراسم تشییع شهید قرایی پس از اقامه نماز ظهر، در محوطه سازمان صدا و سیما تشییع و گردانده شد و سپس در محوطه باز مسجد بلال قرار گرفت. دسته عزاداری و تشییع کنندگان نیز با آمدن به صحن مسجد بلال، دقایقی را در کنار پیکر این شهید به عزاداری پرداختند. عزاداری هم به احترام گذشتگان و سنت عزاداری قدیم با استفاده از نوحه‌های قدیمی و نواهایی چون «همه جا کربلاست/ همه جا نینواست»، «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» و ... انجام شد.

عزاداری و نوحه خوانی تشییع کنندگان این شهید با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و معاونانش انجام شد.

برادر شهید قرایی پس از عزاداری به عنوان سخنران این مراسم به بیان خاطراتی از وی پرداخت و گفت: برادرم پیش از انقلاب در مبارزات مردمی نقش پررنگی داشت ولی چون گمنام بود، ما بسیاری از حقایق مربوط به او را پس از انقلاب متوجه شدیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، پرویز مشغول مبارزه با منافقین و پیدا کردن خانه‌های تیمی این گروهک شد. سپس به جبهه رفت و مدت‌ها در ارتفاعات سلیمانیه جنگید تا به شهادت رسید. امیدوارم این شهدا در آن دنیا دست ما را بگیرند چرا که به همان راهی رفتند که امام حسین(ع) رفت.

پیکر شهید قرایی پس از ادای احترام کارکنان صداوسیما به معراج شهدا منتقل شد تا برنامه‌های دیگری برای تشییع و ادای احترام به وی برگزار شود.

کد خبر 4107999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha