۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳

امام جمعه ایلام:

مدارس علمیه استان ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند

مدارس علمیه استان ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند

ایلام- امام جمعه ایلام گفت: مدارس علمیه استان ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امروز در نشست شورای حوزه های علمیه استان ایلام اظهار داشت: مدارس علمیه استان ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد که این ترقی به همت مسؤولان مربوطه و طلاب بوده است.

وی گفت: به زودی مشکلات آنها برطرف خواهد شد و مدارس علمیه بیش از پیش در مسیر توسعه و ترقی قرار خواهند گرفت.

لطفی ابراز داشت: دشمن یکی از راه های نفوذ خود در حوزه و دین را تغییر مبنای فکری حوزه در نظر دارد و به دنبال دور کردن طلاب و بدبین کردن آنها به افکار امام و رهبری هستند.

وی گفت: تنها راه مقابله و خنثی کردن این فکر پلید و مسموم تربیت جوانان و طلاب انقلابی و بصیر است.

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج معارف دین و اهل بیات عصمت و طهارت است که هیچگاه نباید از این وظیفه اصلی و خطیر غافل شوند.

مدارس علمیه استان با نگاه کیفی در حال حرکت است

مدیر حوزه علمیه استان ایلام  نیز گفت: در حوزه های علمیه استان ایلام ۵۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند که سالانه داوطلبان ورود به حوزه و تحصیلات حوزوی در استان بیشتر می شود.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی اظهار داشت: مدارس علمیه استان با نگاه کیفی در حال حرکت است که این از برنامه های رئیس عالی حوزه های علمیه کشور آیت الله اعرافی است.

وی افزود: با توجه به امکانات استان ایلام باید یک رشته تخصصی در آن دایر شود لذا با پیگیری و مکاتبات لازم توانستیم مرکز تخصصی را در رشته کلام راه اندازی کنیم.

مرابیگی تصریح کرد: از مدارس علمیه استان ۴ مدرسه تا پایه ۶ در حال فعالیت هستند که باید تلاش کرد سایر مدارس نیز تا این مقطع پذیرای طلاب باشند.

کد خبر 4113676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha