۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵

۲ خبر از گالری ایده پارسی

نمایشگاه نقاشی های اقتباسی برپا می شود/رونمایی از یک مجموعه کتاب

نمایشگاه نقاشی های اقتباسی برپا می شود/رونمایی از یک مجموعه کتاب

نمایشگاه آثار نقاشی سعید فلاح فر جمعه ۲۸ مهر در گالری ایده پارسی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار نقاشی سعید فلاح فر ۲۸ مهرماه در گالری ایده پارسی افتتاح می شود. این هنرمند چندی پیش نمایشگاه عکس هایش را در گالری «نگر» به نمایش گذاشته بود. وی در این نمایشگاه تعدادی از تابلوهای خود را به نمایش گذاشته که کاملاً اقتباسی است و هر کدام به اثری شاخص و یا شناخته شده از آثار هنر مدرن و معاصر اشاره دارد.

فلاح فر در بخشی از استیتمنت نمایشگاه خود درباره آثار این نمایشگاه نوشته است: جاذبه نام و شهرت و پول؛ مناعت طبع بسیاری از [به ظاهر] هنرمندان را ضایع کرده است تا جایی که اقلیتی که به طور ماهوی و تاریخی وظیفه پیشرو بودن داشت، در چند دهه گذشته، به خواست اکثریت متمایل می شود تا همچون هر بازار دیگری از اقبال عمومی و محبوبیت و ثروت و امکانات بیشتری برخوردار باشد. تفکر ناب و بلنداندیشی جایش را به درخشش های ناگهانی و هیجان انگیز اما سطحی داده تا تعداد بیشتری را مجذوب کند. در اینچنین کنش هایی؛ همه الزامات هنر حداکثر به حیرتی ساده و زودگذر فروکاسته می شود. در این بازار مسگری، کم مایگان چنان بر طبل های بزرگ می کوبند که آواز نی لبک خوش الحان زرگران گم می شود. این سرانجام هنر ـ صنعت است که با حمایت بنگاه های مالی، سیاسی و ایدئولوژیک و البته با علایق ساختگی عام، قله های هنر را یک به یک فتح و پست می کند. آیا حذف هویت پیشین از هر شیء و رویدادی به هنر منجر می شود؟ این نمایشگاه؛ دوباره از چیستی، چرایی و چگونگی هنر و نقاشی می پرسد.

این نمایشگاه تا سوم آبان در این گالری واقع در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه راه نشاط، کوچه اله وردی آذر، پلاک ۲۸ برپاست.

همچنین کتاب مجموعه آثار «نمایشگاه های لعل خاموش دوم، سوم و چهارم» نیز در گالری ایده پارسی رونمایی می شود. این کتاب  شامل مشخصات هنرمندان و آثاری است که در این نمایشگاها ارایه شده است.

لعل خاموش مجموعه نمایشگاه هایی است که گالری ایده پارسی از سال ۱۳۹۳ آن را پایه گذاری کرده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه ها ارایه آثار در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط بود. در سال ۱۳۹۴ اولین نمایشگاه در زمینه خوشنویسی سنتی با آثاری از استادان و پیشکسوتان و دومین آن در زمینه نقاشیخط با حضور استادان و معرفی هنرمندان خلاق و صاحب سبک برگزار شد.

این کتاب همزمان با افتتاح نمایشگاه «لعل خاموش چهارم» در آبان رونمایی می شود.

کد خبر 4115263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha