۴ آذر ۱۳۸۵، ۹:۵۱

مهر گزارش داد: اولین دستور برقعی برای تسریع در روند تدوین بودجه 86

مهر گزارش داد: اولین دستور برقعی برای تسریع در روند تدوین بودجه 86

منصور برقعی رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دستور داد به منظور تسریع در روند تدوین بودجه سال 86 و جبران تاخیرهای چندروزه، جلسات فوق‌العاده برای این کار تشکیل شود.

خبرنگار مهر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کسب اطلاع کرد: هم‌اکنون جلسات ستاد تبصره‌های بودجه سال 86 در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به‌صورت مستمر و بدون تاخیر برگزار می‌شود.

در این جلسات تبصره‌های دائمی بودجه به‌طور کامل اصلاح شده است.

منصور برقعی پس از استمرار در ساختمان سازمان مدیریت در بهارستان تهران، هم اکنون به دنبال تسریع در روند نهایی شدن بودجه سال 86 در این سازمان است و این کار را به اولویت اول کار خود تبدیل شده است.

در عین حال، برقعی تاکنون با تمام معاونین خود جلساتی نیز به منظور هماهنگی بیشتر برگزار کرده و به‌زودی قصد دارد با مدیران دیگر این سازمان نیز جلساتی برگزار کند.

البته هم‌اکنون طیب نیا معاون اقتصادی سازمان مدیریت و دژپسند معاون امور تولیدی سازمان مدیریت به دانشگاه تهران و شهید بهشتی رفته‌اند. رحمتی معاون امور زیربنایی سازمان نیز از اول آذرماه بازنشسته شده است.

گفته‌ می‌شود برقعی در پی انتصاب جایگزین‌های مناسب برای این معاونت‌ها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

در این میان، بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تهیه و تنظیم بودجه سال 1386 کل کشور، قرار است 30 دی‌ماه لایحه بودجه از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

تهیه و تنظیم بودجه سال 86 کل کشور از نیمه شهریورماه گذشته از سوی سازمان مدیریت کل کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی با تهیه پیوست‌های بخشنامه بودجه و پیش‌نویس آن در دفتر تلفیق و هماهنگی امور بودجه آغاز شد و هم‌زمان با آن دفاتر و معاونت‌های بخشی و ستاد تبصره‌های سازمان به بررسی تبصره‌های قبلی و تهیه لایحه "احکام دائمی تبصره‌ها" پرداختند.

برنامه ساله و بودجه دستگاه‌های اجرایی ملی در سال 86، بودجه استان‌ها، جمع‌بندی نهایی، بررسی طرح‌های جدید، بررسی تبصره‌های بودجه سال 86 و لایحه "احکام دائمی تبصره‌ها" همگی تا 14 آذرماه در سازمان مدیریت به اتمام خواهد رسید.

بنابرجدول زمان‌بندی بودجه سال 86، از 14 تا 23 آذرماه هیئت دولت به بررسی تبصره‌های بودجه سال 86 و لایحه "احکام دائمی تبصره‌ها" خواهد پرداخت و در همین مدت ستاد بودجه سازمان مدیریت نیز جمع‌بندی مقدماتی لایحه بودجه سال 86 را تکمیل خواهد کرد.

25 آذرماه قرار است که رئیس‌جمهوری لایحه احکام دائمی تبصره‌ها را به مجلس ارائه کند و از این تاریخ تا 12 دی‌ماه هیئت دولت به بررسی کلیات لایحه بودجه سال 86 خواهد پرداخت و جمع‌بندی لایحه بودجه سال 86 در ستاد بودجه سازمان مدیریت به اتمام خواهد رسید و گزارش آن به رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.

با توجه به این که قرار است 30 دی‌ماه رئیس‌جمهوری لایحه بودجه سال 86 را به مجلس تقدیم کند، انتظار می‌رود هیئت وزیران جمع‌بندی لایحه بودجه را تا اواسط دی‌ماه به اتمام برساند و تا 24 دی‌ماه نیز دفتر تلفیق و هماهنگی امور بودجه، تلفیق نهایی بودجه را انجام دهد.

کد خبر 411537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha