۴ آذر ۱۳۸۵، ۱۳:۳۵

حداد عادل در جمع فرماندهان قرارگاه رسول اکرم(ص) :

مواد مخدر ریشه شرارت ها در استانهای مرزی است / اروپایی ها نباید فقط نظاره گر تولید مواد مخدر باشند

مواد مخدر ریشه شرارت ها در استانهای مرزی است / اروپایی ها نباید فقط نظاره گر تولید مواد مخدر باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی وجود مواد مخدر را ریشه شرارت در استانهای مرزی خواند و گفت: مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان و تردد اتباع بیگانه باعث ناامنی در این استان و کشور شده است.

 به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، غلامعلی حداد عادل روز شنبه در اولین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، در جمع فرماندهان قرارگاه رسول اکرم(ص) گفت: متاسفانه جمهوری اسلامی ایران در همسایگی کشورهایی قرار گرفته که از تولید کنندگان بزرگ مواد مخدر در جهان به حساب می آیند.

وی اظهار داشت: همین که مواد مخدر جوانان ما را نابود می کند، کافی است، زیرا تلخی این فاجعه را نمی توان با هیچ چیز دیگر جایگزین کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد : کشور برای اینکه بتواند این مصیبت بزرگ را علاج کند باید سرمایه گذاری کلانی را انجام دهد که این امر نیز خود مصیبتی دیگر است که دولت گریبانگیر آن است.

حداد عادل همچنین به تلاش نیروهای قرارگاه رسول اکرم(ص) برای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تلاش نیروهای قرارگاه رسول اکرم در اصل جهادی است که در ادامه ایثار رزمندگان اسلام در دوران 8 سال جنگ تحمیلی صورت می گیرد.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام در خصوص مواد مخدر گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با رسیدگی و بررسی کامل، توانسته است گام های بزرگی را برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر در کشور بردارد .

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تایید مقام معظم رهبری از برنامه ها و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلوگیری از مواد مخدر گفت: با تایید مقام معظم رهبری و برنامه های صورت گرفته، تلاش خواهیم کرد ریشه مواد مخدر بطور کلی در کشور خشک شود.

حداد عادل  در ادامه وجود مواد مخدر در استان سیستان  و بلوچستان را یکی از علل نبود سرمایه گذاری در این استان خواند و گفت: وقتی امنیت در استانی برقرار نباشد، سرمایه گذار هم جرات سرمایه گذاری در آن استان را نخواهد داشت.

وی گفت: ما باید تلاش کنیم تا با برقراری امنیت کامل، بتوانیم سرمایه گذاری را نیز در استان بطور کامل شاهد باشیم.

حداد عادل در بخش دیگری از  سخنان خود به حضور آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: ما شاهدیم بعد از حضور آمریکا در افغانستان کشت مواد مخدر از افزایش بی رویه ای  برخوردار شده که این امر در اصل از سیاست های کلی آمریکا در خصوص رسیدن به اهدافش در کشورهای همسایه افغانستان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی رایزنی های دیپلماتیک را برای ریشه کن کردن مواد مخدر در کشور بسیار مهم و حساس خواند و اظهار داشت: اروپایی ها نباید فقط نظاره گر تولید مواد مخدر باشند و در مجامع بین المللی فقط حرف بزنند، بلکه آنان باید همچون جمهوری اسلامی ایران  که برای حفظ کشور خود تلاش می کند آنان نیز تلاش کنند. زیرا کشورهای اروپایی نقش بسزایی در جلوگیری از تولید و تجارت مواد مخدر در جهان دارند.

وی در پایان خطاب به فرماندهان ارشد قرارگاه رسول اکرم گفت: تلاش شما عزیزان در از بین بردن تولید مواد مخدر و مقابله با اشرار باعث امنیت منطقه خواهد شد که همین امر به امنیت کشور کمک شایانی می کند.

پیش سخنان رئیس مجلس "قاسم رضایی" فرمانده قرارگاه رسول اکرم برنامه ها واهداف قرارگاه را درمبارزه با اشرار وقاچاق مواد مخدر تشریح کرد.

رضایی ، انسجام، وحدت رویه ، استفاده بهینه از امکانات ، مهار شرارتها و ارتقای امنیت عمومی در منطقه را ازاهداف این قرارگاه برشمرد.

حداد عادل همچنین قرار است تا ساعاتی دیگر در جمع مردم ایرانشهر سخنرانی کند.

 

 

 

کد خبر 411704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha