۴ آذر ۱۳۸۵، ۲۰:۲۹

مهدی چمران در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

مسائل شوراها را نباید با مسائل سیاسی گره زد / در انتخابات پیش رو حرف دل همه باید یکی باشد

مسائل شوراها را نباید با مسائل سیاسی گره زد / در انتخابات پیش رو حرف دل همه باید یکی باشد

شورا یک کار تخصصی است و نباید مسائل شورا را با مسائل سیاسی گره زد، البته باید سیاسی باشیم اما دخیل کردن مسایل سیاسی در مسائل شهری درست نیست و باید مسائل شورا به صورت تخصصی و علمی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امشب در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که با محوریت مسایل ، چالش ها و پیشنهادات برای شوراهای آینده شهر تشکیل شد، با تاکید بر همدلی و همگرایی در نیروهای اصولگرا گفت: اگر بنا باشد با تصرف و اختلاف پیش رویم قدم به ظلمات، جهل و تاریکی خواهیم گذاشت و اگر به وحدت و توحید برسیم به نور واحد و هدایت الهی رسیده ایم.

وی افزود : جامعه اسلامی باید امت واحده باشد و همدلی و همگرایی ایجاد قوت و توان می کند. اگر همه با هم متحد بودیم و حرف امام را گوش می کردیم جایگاه چگونه بود. آیا دشمنان خارجی می توانستند بر ما بتازند؟ ما دوران انقلاب را تجربه کرده ایم وقتی ملت ما متحد شد و به دنبال امام رفت، پیروز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام کسانی که انقلاب، امام  رهبری را قبول دارند باید اختلاف سلیقه و منیت ها را  کنار بگذارند گفت: باید دست از سیاست بازی برداریم و در انتخابات پیش رو حرف دل همه یکی باشد. سهم خواهی و قدرت طلبی چیزی جز شکست بدنبال نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر مجلس ، شوراها و ریاست جمهوری را بدست آورده ایم نباید غرور ما را بگیرد زیرا این غرور باعث شکست خواهدشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی گفت : در شوراها مدیریت محلی بسیار مهم است اما در حال حاضر قانون دست شوراها را بسته و در حقیقت شورای شهر،  شورای شهرداری شده است.

چمران افزود: طرح جامع شهر تهران در سال 1349 تهیه شده و تاکنون تغییر نکرده است اما ما در دور دوم شورای شهر جرات و شجاعت به خرج دادیم و با 26 مهندس مشاور طرح جامع و تفضیلی شهر تهران را تهیه کردیم  و به عنوان در سال 82 هر چند با دولت مشکل داشتیم اما توانستیم با وزیر مسکن و شهرسازی و شهردار تهران یک تفاهم سه جانبه برای برنامه ریزی در شهر تهران را ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه با بیان اینکه هیچ شهری بدون مشارکت مردمی اداره نمی شود گفت: شورا یک کار تخصصی است و نباید مسائل شورا را با مسائل سیاسی گره زد، البته باید سیاسی باشیم اما دخیل کردن مسایل سیاسی در مسائل شهری درست نیست و باید مسائل شورا به صورت تخصصی و علمی دنبال شود.

وی درباره عدم رسیدن به یک لیست واحد از سوی اصولگرایان تاکید کرد: من هنوز امیدوارم به این لیست واحد برسیم و افرادی که همه دم از وحدت، امام و رهبری می زنند به کشمکش ها و چالش دچار نشوند و تلاش ها در این رابطه به نتیجه برسد و یک همکاری بوجود آید.

چمران تصریح کرد: در دور دوم شوراها که ما در آن موفق شدیم علت این موفقیت این مسئله بود که همه مایوس بودند و به یک نفر یعنی دکتر محمود احمدی نژاد وکالت دادند و همه نیز نظر ایشان را پذیرفتند. ما به تنهایی در میدان یاس آلود رفتیم و موفق شدیم، اما امروز جریان به آن گونه نیست در این دوره برخی از دوستان کار را با انتخابات مجلس شورای اسلامی اشتباه گرفته اند.

وی تصریح کرد: تعداد افراد در شورای شهر 15 نفر است و این 15 نفر باید به کدام گروه برسد. ما باید بدنبال تخصص ها باشیم. من لیستی دیدم که در آن چهار پزشک وجود داشت، شورای شهر بیمارستان نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آرزو می کنم در دور بعدی شوراها حضور نداشته باشیم گفت: ولی از یک سو نگران هستم که این طرح جامع به تصویب نرسد اما شورای آینده قطعا بهتر از ما خواهد بود.

وی افزود: من از همه دوستان در تمام احزاب و گروهها می خواهم مسائل جامعه را به مصلحت های فردی ترجیح ندهند که اگر کار بدین صورت باشد احتمال شکست بسیار زیاد است و خداوند با پس گردنی با ما سخن خواهد گرفت.

چمران درباره مسئله 7 و 8 در شوراها گفت: در حقیقت مسئله 7 و 7 است و من جزو هیچ یک نیستم. این موضوعی است که بیشتر در بحث انتخاب شهردار مطرح می شود البته سعی شده در شورای شهر کار بر اساس کارشناسی های لازم صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: ما در انتخاب شهردار مسائل سیاسی را مد نظر قرار نداده ایم ولی عقیده داشتیم که آقای قالیباف جانشین بسیار خوبی برای دکتر محمود احمدی نژاد هستند. 

کد خبر 411948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha