۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی خبر داد؛

راه‌اندازی ۴۰ هزار پایگاه بینایی سنجی در کشور

راه‌اندازی ۴۰ هزار پایگاه بینایی سنجی در کشور

قم - معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی گفت: در طرح بینای سنجی، ۴۰ هزار پایگاه در سطح کشور طی آبان و آذرماه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مینو رفیعی پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال که در تالار شهر با حضور مسؤلان برگزار شد، با بیان اینکه امروز بیش از همه سازمان بهزیستی را با خدمات به معلولان می‌شناسند، اظهار کرد: حمایت‌های این سازمان تنها مالی نیست بلکه در جهت توانمندسازی فعالیت‌هایی نیز انجام می‌دهد.

وی گفت: وظیفه مهمی که بیست سال پیش تعریف و سازمان بهزیستی آن را بر دوش گرفت، برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها بود و پیشگیری از تنبلی چشم اولین طرح صورت گرفته بود که اجرایی شد.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی، افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این سال‌ها ارتقا یافت و کاستی‌های آن تا حدی برطرف شد و اکنون با ۷۵ درصد پوشش در سطح کشور از تمام شاخص‌های یک طرح موفق برخوردار است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح افتخاری برای سازمان بهزیستی است و در طول سال‌ها اجرای آن بیش از ۳۰۰  هزار کودک دچار تنبلی چشم شناسایی شدند.

رفیعی غربالگری شنوایی را از دیگر طرح‌های این سازمان برشمرد و گفت: ۷۲ درصد نوزادان متولد شده در طول اجرای این طرح غربالگری شدند.

در بحث غربالگری شنوایی ایران جزو ۷ کشور دنیا است

وی عنوان کرد: در بحث غربالگری شنوایی ایران جزو ۷ کشور دنیا است که این برنامه را توانسته موفق اجرا نماید و این دستاوردی بزرگ برای کشور است.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی، افزود: در بحث پیشگیری هیچ دستگاهی به تنها نمی‌تواند عمل کند و مشارکت بین بخشی، نهادهای غیر دولتی و سازمان‌های دیگر را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد بودجه سازمان بهزیستی صرف توانبخشی می‌شود، ابراز کرد: اجرای طرح‌های پیشگیرانه می‌تواند از لحاظ اقتصادی کمک کند.

رفیعی با بیان اینکه در طرح بینایی سنجی ۴۰ هزار پایگاه در سطح کشور در آبان و آذرماه راه‌اندازی می‌شود، گفت: این از طرح‌های موفق در کشور بوده است که با هم افزایی نهادهای دیگر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در طرح غربالگری شنوایی ۵۰۰ واحد با حمایت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند، افزود: توسعه برنامه‌های پیشگیرانه با حمایت سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش و دیگر نهادها ممکن است.

گفتنی است در  پایان مراسم از تمبر  طرح پیشگری از تنبلی چشم کودکان زیر ۶ سال رونمایی شد.

کد خبر 4122584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha