۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹

مدیر کل بهزیستی استان قم:

۴۰۰ واحد بینایی سنجی در قم راه‌اندازی شده است

۴۰۰ واحد بینایی سنجی در قم راه‌اندازی شده است

قم - مدیر کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۱۱ درصد معلولان قم نابینایان و کم بینایان هستند، گفت: برای پیشگیری از این امر ۴۰۰ واحد غربالگری بینایی در قم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، رضا سلیقه پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال که در تالار شهر با حضور مسؤلان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۲۲ هزار معلول در استان قم در حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲ هراز و ۵۰۰ نفر از معلولین تحت حمایت سازمان بهزیستی از نابینایان و کم بینایان هستند، گفت: ۱۱ درصد معلولیت‌ها به بخش بینایی مربوط می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه نزیدک به ۴۵ تا ۵۰ درصد معلولیت‌ها ارثی و ژنتیکی است، افزود: با اجرای طرح‌های پیشگیرانه می‌توان ۵۰ دردصد معلولیت‌ها را کاهش داد.

وی تصریح کرد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است و تا حدودی فرهنگ‌سازی انجام شده است.

سلیقه با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ ازدواج در استان انجام گرفته، تصریح کرد: در استان ۷ مرکز مشاوره ژنتیک ایجاد و تلاش خواهیم کرد تعداد این مراکز توسعه یابد تا جلوی بسیاری از معلولیت‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد بینایی سنجی در استان قم راه‌اندازه شده است، گفت: طرح پیشگیری از تبلی چشم کودکان در سه سطح اجرا می‌شود که سطح اول توسط مربیان انجام می‌شود و در صورت تشخیص مشکل به سطوح دوم و سوم که اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان هستند ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 4122628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha