۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

چالش جدید در فدراسیون بوکس/ اعضای مجمع را سرپرست چینش می کند؟

چالش جدید در فدراسیون بوکس/ اعضای مجمع را سرپرست چینش می کند؟

یکی از چالش های بزرگ این روزهای بوکس نگرانی در خصوص چینش اعضای مجمع انتخاباتی و اعمال نظر احتمالی برخی افراد در آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از استعفای ناطق نوری وزارت ورزش و جوانان افشین داوری یکی از مدیران باسابقه ورزشی را به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون معرفی کرد. البته کمتر از دو ماه پس از این اتفاق داوری علیرغم اظهارات اولیه خود برای شرکت در انتخابات فدراسیون بوکس ثبت نام کرد و قرار است وی یکی از ۱۰ کاندیدای حاضر در مجمع بوکس باشد مگر اینکه در این بین اتفاقاتی باعث شود او از تصمیم خود منصرف شود.

اگرچه برخی اقدامات انتخاباتی در بوکس کاملا طبیعی است اما نزدیکی چند گزینه به سرپرست فعلی این شائبه را ایجاد کرده که ممکن است آنها در لیست اعضای مجمع قرار بگیرند. اتفاقی که می تواند سلامت این مجمع را به مخاطره بیاندازد. قطع همکاری زودتر از موعد با سرمربی خارجی و زمزمه های انتخاب یک گزینه مربیگری داخلی این احتمال را قوت می بخشد که این مربی (رزومه دار در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴) که مدتها از ترکیب تیم ملی فاصله داشته است نماینده مربیان در مجمع باشد در حالی که در دو سال اخیر مربی تیم های مدال آور در رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی گزینه های متفاوتی بودند.

از طرفی جذب برخی مهره های قدیمی که حدود سه سال است از دنیای بوکس کنار رفته اند در کمیته فنی این احتمال را به وجود آورده که آنها در جمع نمایندگان ورزشکاران جای بگیرند. ضمن اینکه برخی نماینده باشگاه ها با وعده هایی همچون ریاست سازمان لیگ به احتمال فراوان عضو مجمع خواهند بود و رای آنها مشخص است. اگرچه در برخی موارد نیز گزینه های محقی وجود دارند که موضع انتخاباتی خود را شفاف و مشخص کرده اند اما انتظار از دبیر مجمع انتخاباتی بوکس این است که این اعضا به گونه ای چینش شوند که هیچ شک و شبهه ای مبنی بر دخالت فرد یا افرادی در انتخابات رخ ندهد.

اما مهدی حیدری دبیر مجمع انتخاباتی بوکس در گفتگو با خبرنگار مهر به صورت شفاف این نگرانی ها را رد کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان همچون سایر مجامع انتخاباتی تمام تلاش خود را  می کند تا شرایط یکسان به نفع همه کاندیداها برگزار شود. در چند مجمعی نیز که من دبیر بوده ام این موضوع را به صراحت درک و تجربه کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای مجمع با پیشنهاد فدراسیون انتخاب می شوند گفت: خیر، اعضای مجمع با پیشنهاد دبیر مجمع و تایید وزارت ورزش و جوانان از میان بهترین مربیان و ورزشکارانی که "آخرین رتبه" را کسب کرده اند انتخاب می شوند و هیچ جای نگرانی نیست.

کد خبر 4124317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha