۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۳۵

امام جمعه ایلام :

پیام حماسه اربعین حسینی معطوف به کشورهای استکباری است

پیام حماسه اربعین حسینی معطوف به کشورهای استکباری است

امام جمعه ایلام با اشاره به پیام زیارت اربعین حسینی گفت: پیام اصلی حماسه اربعین حسینی معطوف کشورهای استکباری و نظام سلطه به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار است.

حجت الاسلام محمدتقی لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آداب زیارت امام حسین (ع) در اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین مناسبت مهم عبادی و سیاسی و در واقع برآیندی از ادامه قیام امام حسین (ع) و عاشورا است.

وی با بیان اینکه خواندن زیارت اربعین بسیار تأکید شده است، افزود: این زیارت نامه دارای پیام های مهم و ارزشمند بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مهم ترین پیام این زیارت نامه فراموش نکردن حماسه قیام عاشورا است، گفت: این زیارت که از جانب امام معصوم بیان شده هدف قیام امام حسین (ع) را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) خون خود را در راه خدا داد تا مردم را از ضلالت و نادانی نجات دهد، خاطرنشان کرد: در همین راستا اربعین تنها یک زیارت نبوده بلکه دارای پیام های است که مهم ترین آن آشنایی با اهداف عاشورا است.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: این آشنایی با فلسفه عاشورا سبب می شود که دربرابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از جهل و نادانی مردم برای تسلط بر کشورهای اسلام به عنوان یک حربه استفاده می کند، ادامه داد: پیام اربعین این بود که مردم باید از جهالت و نادانی رهایی یافته و با الهام گیری از عاشورا در برابر همه فتنه ها استکبار جهانی ایستادگی  کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی با استقرار انقلاب اسلامی پیام عاشورا را درک و احیا کردند، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی پرچم دار قیام عاشورا بوده زیرا انقلاب اسلامی برگرفته از فلسفه وجودی عاشورا است.

حجت الاسلام لطفی راهپیمایی اربعین را یک حماسه جهانی و بین المللی دانست که پیام اصلی آن معطوف کشورهای استکباری و نظام سلطه به ویژه آمریکای جنایت کار است.

وی افزود: زائری که سختی های این راه را بر خود هموار می کند باید اولا با نیت خالص حرکت کرده سپس بداند هدفش از این پیاده روی چه بوده به کجا می رود و بر روی آن متمرکز شود.

کد خبر 4125058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha