۳ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۳۴

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تولید داخلی بدون توجه به صادرات محکوم به شکست است

تولید داخلی بدون توجه به صادرات محکوم به شکست است

اراک- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز نیاز صنایع کشور اتخاذ رویکردی جهانی و صادرات محور بوده و تولیدی که نگاهش صرفا به داخل کشور و غافل از صادرات باشد، محکوم به شکست است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران در اراک اظهار داشت: سابقه صنعتی شهر اراک به دهه چهل باز می گردد و و نزدیک به ۶۰ سال از استقرار صنایع بزرگ در این شهر می گذرد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان بیان کرد: شهر اراک با توجه به ویژگی های ممتازی که از دوره های پیشین داشته و هنوز بخش اعظمی از آن باقی است به عنوان یکی از قطب های استقرار صنایع بزرگ در کشور انتخاب شده است.

کریمی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی در حوزه صنایع بزرگ و مادر رتبه چهارم کشور را دارد و صنایع مادر خود صنعت ساز هستند و همانطور که می بینیم امروز استان مرکزی در حجم، گستردگی و به ویژه تنوع رشته های صنعتی موقعیت اول کشور را دارد.

وی اضافه کرد: در صنایع خاص نیز در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد از کل ظرفیت آلومینیوم کشور در استان مرکزی تولید می شود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان اذعان داشت: همچنین وجود صنعتی مثل واگن سازی، استان مرکزی را به عنوان قطب صنعت ریلی کشور قرار داده و همچنین قریب به سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی در زمینه های مختلف مشغول به کار هستند.

کریمی تصریح کرد: عرصه تولید در کشور رونق چندانی ندارد و به طبع آن در استان مرکزی نیز این وضعیت مطلوب نیست و صنعت با مشکلات زیادی از جمله در زمینه مالکیت، مدیریت و فعالیت خود مواجه است.

وی ادامه داد: علی رغم همه این مشکلات ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت در استان مرکزی وجود دارد که با ایجاد قطب های آموزشی با رویکردی صنعتی امیدی برای ارتباطی مفید، منطقی و موثر بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان تشریح کرد: آموزش هایی که واحدهای صنعتی در کنار کار تولیدی خود انجام می دادند ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده که امروز هم این ارتباط با گسترش صنایع و تشکیل دانشگاه صنعتی اراک بیشتر شده است.

کریمی گفت: برگزاری کنفرانس های علمی در سطوح مختلف و با گستردگی و عمق علمی پژوهشی مناسب و کیفیت بالا می تواند این ارتباط را پاسخگو باشد چرا که فرصت های خوبی را در اختیار فعالان حوزه صنعت و اساتید و دانش پژوهان قرار می دهد که در نهایت این ارتباط باعث کاربردی شدن پژوهش ها می شود.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه و تاکید بر اقتصاد درون زا و دانش بنیان است که تلاش های اینچنینی می تواند پاسخگوی این نیازها باشد تا شاهد ارتقاء هر چه بیشتر صنعت و مراکز آموزشی باشیم.

کد خبر 4125173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha