۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸

سرپرست وزرات علوم:

دانشگاهها باید از دانش خود برای تولید فناوری استفاده کنند

دانشگاهها باید از دانش خود برای تولید فناوری استفاده کنند

یاسوج- سرپرست وزرات علوم گفت: دانشگاهها باید از دانش خود برای تولید فناوری استفاه کرده و باعث ارتقای سطح فناوی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ضیا هاشمی ظهر پنجشنبه در حاشیه کنگره ملی آیت الله ملک حسینی در جمع خبرنگاران افزود: وزرات علوم همواره در جهت رشد و توسعه علمی وارتقای فناوری در کشور تلاش می کند و در این راستا مسئولیت خطیری رابرعهده دارد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مرکز و کانون پیوند فعالان عرصه علم و تحقیقات و فناوری است، گفت: در طول دو ماه گذشته تلاش کردیم پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه افزایش و فناوریهای موجود در دانشگاهها نیز بتواند در خدمت جامعه قرا بگیرد.

هاشمی تصریح کرد: در دوماه گذشته در راستای توجه بیشتر به مسئولیت اجتماعی دانشگاه تلاش کردیم و اجلاس ویژه ای نیز برای روسای دانشگاهها برگزار شد که دراین اجلاس برای اولین بار پنج نفر از اعضای دولت حضور یافته و در گفتگوی سازنده با دانشگاهها قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین در برنامه ها و بخشنامه ها بازنگری انجام شد و بازخورد اصلی وزرات علوم نیز در این حوزه است و هر کسی که به عنوان وزیر انتخاب شود نیز باید در این حوزه فعالیت کند.

سرپرست وزارت علوم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برگزاری کنگره هایی همچون کنگره ملی مرحوم آیت الله ملک حسینی یک اقدام ارزشمند علمی و فرهنگی است، تصریح کرد: این کنگره از این جهت علمی است که آثار یک عالم ارزشمند و برجسته را مورد بررسی قرا می دهد و فرهنگی از این جهت که این عالم دینی در ترویج دین و تبلیغ آموزه های دینی تلاش وافر داشتند.

هاشمی افزود: آنچه در جمع عالمان و دانشجویان مطرح می شود هم آثار علمی دارد و هم فرهنگی و شخصیت آیت الله ملک حسینی به عنوان یک عالم دینی ارزشمند در استان و در خطه جنوب کشور جایگاه رفیعی دارد.

وی بیان داشت:  برگزاری کنگره ملی با حضور صاحب نظران و سخنواران کشوریک اقدام ارزشمند است که در با تلاش مجموعه های مختلف استان انجام شده است.

هاشمی بیان داشت: توصیه من به این کنگره ها این است که از ظواهر گذر کنند و تحلیل و برسی شخصیتها را مد نظر قرار دهند چرا که عالمان دین ما سرمایه های ما هستند ومی توانندالگوبخش باشند.

وی با بیان اینکه این کنگره ها باید آثار خوبی داشته باشند، گفت: برای هر کنگره ای این سوال مطرح است که اگر آن عالم وارسته امروز حضور داشت، در مقابل چالشها و مسائل مختلف چه پاسخی داشت و از ین جهت این نشستها ارزشمند است.

کد خبر 4125730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha