۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

با بهره برداری از جکت سکوی F۱۸؛

تولید میدان نفتی فروزان افزایش می یابد

تولید میدان نفتی فروزان افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از نصب موفقیت‌آمیز جکت سکوی F۱۸ میدان مشترک فروزان خبر داد و گفت: پس از بهره‌برداری از سکوی F۱۸ و تکمیل حفاری، تولید میدان فروزان افزایش می‎یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حمید بورد، مدیرعامل شرکت فلات قاره با بیان اینکه با نصب این جکت، مقدمات نصب و استقرار عرشه سکوی F۱۸ میدان فروزان و به دنبال آن، حفاری چاه‌های جدید و افزایش تولید از این میدان مشترک فراهم شده است، گفت: انتظار می‎رود پس از حفاری چاه‌‏های مدنظر در سکو، تولید این میدان حدود هفت هزار بشکه در روز افزایش یابد.  پس از بارگیری جکت، پایل‌ها و دیگر متعلقات به وزن مجموع هزار و ۹۵۰ تن از یارد شرکت (IGC) Iran International General Contractor Company در جزیره قشم، عملیات حمل دریایی توسط ناوگان شرکت صدف از روز ۱۹ مهرماه آغاز و جکت در روز پنجم آبان‌ماه با موفقیت در میدان فروزان نصب شد.

بورد با بیان این‎که هم‎اکنون عملیات شمع‌کوبی در حال اجراست، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود عملیات شمع‌کوبی این جکت تا ۲۰ آبان‌ماه امسال به پایان برسد و پس از نصب لوله‌های هادی حفاری، مقدمات نصب عرشه سکو و حفاری چاه‌ها فراهم می‏‌شود. 

به گفته این مقام مسوول، عملیات طراحی، تامین کالا، ساخت و نصب سکوی F۱۸ فروزان شامل جکت، عرشه، سه خط لوله زیردریایی و دو رشته کابل زیردریایی، با رعایت کامل استانداردهای جهانی و در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط پیمانکاران ایرانی با کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره انجام شده است.

بر اساس این گزارش، قرارداد ساخت سکوی F۱۸ در سال ۹۱ امضا شد و کار ساخت آن اواخر سال ۹۴ به پایان رسید. میدان فروزان، میدانی مشترک میان ایران و عربستان است که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک قرار دارد.

کد خبر 4128246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha