۹ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

رفع آلودگی زنجانرود نیازمند همگرایی دستگاه‌ها است

رفع آلودگی زنجانرود نیازمند همگرایی دستگاه‌ها است

زنجان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: رفع آلودگی زنجانرود نیازمند همگرایی دستگاه‌های مرتبط است.

سیدرضا موسوی مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در زمینه آلودگی زنجانرود چند کانون آلوده‌کننده وجود دارد، افزود: برای اینکه بتوانیم در زمینه رفع آلودگی زنجانرود گام های موثری برداریم باید در بین همه دستگاه‌های ذی‌ربط در شهر زنجان همگرایی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه با پشت گوش انداختن مسئله آلودگی زنجانرود نمی‌توان به نتیجه ای رسید، تصریح کرد: شیب زنجان به سمت زنجانرود است و بخشی از فاضلاب شهری نیز به سمت زنجانرود هدایت می‌شود که برای رفع این مشکل شبکه فاضلاب و شهرداری با هم به تفاهم رسیده اند تا فاضلاب را به صورت صحیح و ترجیحا به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان هدایت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان را نیز باید یکی دیگر از کانون‌های آلوده‌کننده زنجانرود دانست، افزود: اداره‌کل محیط زیست استان زنجان موضوع فعالیت تصفیه خانه شهر زنجان را نیز به جد پایش می‌کند تا خروجی این تصفیه‌خانه متناسب با استاندارد باشد.

موسوی مشکینی ادامه داد: عموما خروجی فاضلاب تصفیه خانه شهر زنجان متناسب با استاندارد است ولی بعضا اتفاق می‌افتد که این میزان چند پارامتر کمتر یا بیشتر شده که در این زمینه نیز به شرکت آب و فاضلای شهری استان زنجان تذکرات لازم داده شده و این شرکت نیز بررسی و رفع میزان فاضلاب خروجی تصفیه خانه را در برنامه خود قرار داده تا نسبت به رفع آن اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از منابع احتمالی آلوده‌کننده زنجانرود، بحث خروجی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره یک زنجان است، تصریح کرد: متاسفانه اخیرا حجم این آلایندگی به دلیل افزایش فعالیت در شهرک صنعتی بالا رفته که معتقدیم این حجم نیز باید متناسب با استانداردها باشد.

کد خبر 4129950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha