۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

انتظارات رئیس اتحادیه ناشران از معاون فرهنگی جدید وزارت ارشاد

انتظارات رئیس اتحادیه ناشران از معاون فرهنگی جدید وزارت ارشاد

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از معاون جدید امور فرهنگی وزارت ارشاد خواست تا پیگیر مطالبات و مشکلات صنعت نشر باشد.

محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتصاب محسن جوادی به سمت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مسائل مهمی که آقای جوادی باید مد نظر قرار دهد، شناسایی مشکلات حوزه نشر و در پی آن پیاده کردن راه حل مناسب برای چیره شدن بر آن‌ها است.

آموزگار با بیان اینکه سید عباس صالحی، در دوره معاونت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای مفیدی در ارتباط با نقشه راه و هدفگذاری در پیش گرفته بود، گفت:  انتظار می‌رود آقای جوادی این نقشه راه را ادامه دهد.

وی گفت: یکی از فعالیت‌های دوره آقای صالحی طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها بود. اولین دوره این طرح‌ها با عنوان «کتابفروشی به وسعت ایران» دو سال گذشته و همزمان با هفته کتاب آغاز شد اما امسال با توجه به نزدیک شدن به هفته کتاب خبری از این طرح‌ها نیست. امیدواریم آقای جوادی این موضاعات را پیگیری کنند و سیاست‌هایی که در  بهبود فضای کلی نشر موثر واقع شده‌اند، کنار گذاشته نشوند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که آقای جوادی باید مد نظر قرار دهد، شناسایی مشکلات حوزه نشر و در پی آن پیاده کردن راه حل مناسب برای چیره شدن بر آنها است. همچنین، کوشش برای پیگیری مطالبات و مشکلاتی که در صنعت نشر با آن مواجه هستیم و اولویت بندی آنها از دیگر فعالیت‌هایی است که انتظار داریم آقای جوادی آنها را دنبال کند

وی بیان کرد: ما از دوران چهار ساله مسئولیت آقای صالحی در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک خاطره ویژه داریم؛ اینکه تصور نکردیم ایشان بیرون از صنف نشر هستند. دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که ایشان داشتند، این موضوع را به ما انتقال داد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در پایان گفت: دکتر جوادی سابقه و تجربه‌های بین المللی در کارنامه خود دارد و به کشورهای مختلف سفر کرده و داوری جشنواره‌های مختلف را بر عهده گرفته است. نشر مقوله‌ای غربی است و ناگزیر هستیم آن را بیاموزیم و آموزه‌های خود را با دانش‌های بومی تطبیق دهیم. با توجه به اینکه آقای جوادی تقریباً همان سوابق دکتر صالحی را دارد و فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی است، این امیدواری وجود دارد که از دوره چهار ساله آقای صالحی و تجربیات ایشان بهره ببرد. خوشبین هستم ایشان در این مسیر موفق شوند ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم در این مسیر همراه ایشان باشیم.

کد خبر 4131292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha