۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۳

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

۱۱۰۰ مبلغ راهی کربلا شده اند/استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی

۱۱۰۰ مبلغ راهی کربلا شده اند/استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی

حجت الاسلام احمدی گفت: با همکاری حوزه بنیاد خاتم و گروه های تبلیغی مردمی اوقاف و دفتر سازمان تبلیغات تاکنون هزار و صد نفر از مبلغان اعزام و بقیه نیز در روزهای آینده راهی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید احمدی دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات به بیان فعالیت های این کمیته در استانه ایام اربعین پرداخت.

وی در راستای معرفی این کمیته گفت:کمیته فرهنگی و اموزشی یکی از کمیته های تخصصی ستاد مرکزی اربعین است که در ان ۱۶ نهاد دولتی عمومی و تخصصی و مردمی عضو آن هستند

وی با تاکید بر عضویت ۷۰گروه مردمی ادامه داد:این کمیته سیاست گزارو تصمیم گیرنده بوده و در انتها تصدی و اجرای ان بیشتر بر دوش گروه های مردمی است.

احمدی با بیان اعزام هزار و صد نفر مبلغ افزود:یکی از کارهای این کمیته، اعزام مبلغ که با همکاری حوزه بنیاد خاتم و گروه های تبلیغی مردمی اوقاف و دفتر سازمان تبلیغات انجام شده‌ و در حال حاضر هزار و صد نفر از افراد اعزام و بقیه نیز طی روز های باقی مانده تا اربعین راهی خواهند شد.

دبیر کمیته فرهنگی و اموزشی ستاد اربعین ارتباط با اتحادیه قرانی عراق و اجرای محافل قرانی توسط قاریان را از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد و تصریح کرد:با توجه به تفاهم نامه ی میان عتبه،دانشگاه علامه،کمیته فرهنگی اموزشی ستاد اربعین وکربلا استفاده از ظرفیت و بهره مندی نخبگان دانشگاهی با برپایی نشست های تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره  به برپایی نشست تخصصی در هفته گذشته در کربلا عنوان کرد: در این نشست هشت دانشگاه ایران و شش دانشگاه از عراق شرکت کرده و در ان نیز ۸۴مقاله به سه زبان ارایه شد که سومین دوره ان در ایران برگزار خواهدشد.

احمدی با بر شمردن دیگر فعالیتهای این کمیته در موسم اربعین برپایی نشست انجمن شاعران ایران و عراق را رهاوردی فرهنگی با بهره های ادبی دانست و اظهار داشت:سخنرانی های متمرکز با مکم نیروهای مردمی در ۴۰ نقطه با اعزام مداحان و سخنوران برتر در طول مسیر کاظمین،نجف از دیگر اقدامات این کمیته در این راهپیمایی عظیم معنوی است.

این فعال فرهنگی در خصوص اهمیت نقش کودکان و نوجوانان در ایام اربعین افزود:مباحثی برای کودکان و نوجوانان  بصورت روایتگری به چهار زبان در طول مسیر در مدت ده روز برگزار خواهد شد.

احمدی در پایان با اشاره به اهمیت میزبانی مردم عراق گفت: بنابذ تاکیدات مقام معظم رهبری زایران میزبانی مردم عراق را به رسمیت بشناسند و با توجه به فعالیت اهل سنت در ایام اربعین زایران کاری بر خلاف آداب و سنت ها انجام ندهند و به عقاید و فرهنگشان به عنوان میزبان احترام بگذارند.

کد خبر 4132382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha