۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

هدفگذاری برای رفع مشکلات کارخانه سیمان مارگون

هدفگذاری برای رفع مشکلات کارخانه سیمان مارگون

یاسوج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدفگذاری لازم برای رفع مشکلات کارخانه سیمان مارگون انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش دیودیده  بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با محوریت بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون برگزار شد، افزود: این کارخانه با ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پس از کلنگ زنی در سال ۸۹، طی سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

دیودیده با اشاره به مشکلات این کارخانه تصریح کرد: موضوع تامین آب کارخانه یکی از موارد مورد نظر برای طرح و حل آن است.

دیودیده گفت: ‌همچنین مسیر ارتباطی و مشکلات موجود در ارتباط از دیگر موضوعات هدف است که باید اقدامات لازم در حوزه بهبود راه های ارتباطی و مسیر دسترسی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به هزینه بالای انرژی کارخانه خاطرنشان کرد:  بدهی های این کارخانه در حوزه برق قریب به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که کارخانه توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد.

وی افزود: پیشنهاد برای پرداخت هزینه برق مصرفی  کارخانه این است که تا پایان سال ۹۶ به کارخانه مهلت داده و پس از آن تقسیط ۱۸ ماهه در این راستا انجام شود.

دیودیده گفت: همچنین پیشنهاد دیگر این است که کارخانه ۵۰ درصد هزینه های جاری شش ماهه تا پایان سال را پرداخت کند و ۵۰ درصد دیگر بر روی اقساط ۱۸ ماهه محاسبه و پرداخت شود.

وی افزود: این کارخانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه گاز بدهکاری دارد که باید هدفگذاری لازم برای کمک به پرداخت آن انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر حل مشکل پروانه بهره برداری کارخانه در حوزه محیط زیست تاکید کرد.

دیودیده ایجاد پایانه حمل و نقل در مجاورت کارخانه و توسعه ارتباطات پایانه ای و گمرکی برای دپوی محصولات در مناطق هدف را ضروری دانست.

کد خبر 4132836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha