۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۸

عضو هیئت علمی دانشگاه گناباد:

مهارت های کارآفرینی باید در دانشگاه ها تقویت شود

مهارت های کارآفرینی باید در دانشگاه ها تقویت شود

گناباد- عضوهیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی گناباد گفت: دانشگاه ها باید برای ایجاد فرصت های شغلی مهارت های کارآفرینی را به دانشجویان بیاموزند.

ابوالقاسم شفیعی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار می کند: اشتغال فارغ التحصیلان بیش از هر زمان دیگر در شرایط کنونی اهمیت داشته ودرصدر دغدغه های مسئولین،مردم وخانواده ها قرار دارد.

وی می افزاید : این مهم  مستلزم تقویت مهارت های کار آفرینی و متناسب با نیاز های بازار کار طی دوران تحصیل در دانشگاه می باشد. امروزه دانشگاه ها وظیفه دارند به آمادگی دانشجویان برای ورود به بازار کار، کمک کنند.

استاد دانشگاه آزاد گناباد تصریح می کند: انتظار می رود روسای دانشگاه های در یک هم اندیشی و استفاده از امکانات یکدیگر،جهت ایجاد دانشگاه کارآفرین تلاش کرده و در پاسخ به خواست عمومی,توانمندسازی شغلی دانشجویان را هدف قراردهند.

شفیعی بیان می کند:  توانمندسازی شغلی دانشجو باید به یکی از اولویت اصلی دانشگاه های کشور تبدیل شود. توانمندسازی یعنی افزایش توانایی‌های دانشجویان به گونه‌ای که آنها به بهترین نحو بتوانند به شغل مورد نظر خویش برسند.

وی بیان می کند: کسب تحصیلات دانشگاهی، همراه مهارت افزایی، باعث افزایش اعتماد به نفس در دانشجو می شود و آشنایی با بازارکار، تقویت خلاقیت و نوآوری ، مهارت های ارتباطی،مدیریتی ,کارگروهی,تفکر انتقادی، توانایی حل مساله و توانایی رهبری, و درنهایت توانایی راه اندازی کسب وکار نتیجه دوره های توانمند سازی  خواهد بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان می کند: دانشگاه با تکنیک توانمندسازی بستر مناسبی برای مهارت آموزی و آمادگی شغلی دانشجویان در حال تحصیل ایجاد می کند و در نتیجه، دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی ضمن آشنایی با فضای کسب وکار ,راحت تر جذب بازار کار مرتبط با رشته تخصصی خود خواهند شد.

کد خبر 4134849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha