۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۲۰

فرماندار هشترود تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

هشترود – فرماندار شهرستان هشترود بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مستفید ظهر امروز دوشنبه در دیدار با کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی هشترود گفت : مطالعه باید درجامعه بیش ازاین نهادینه شود، کتاب در جامعه از اهمیت وقداست خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افزود: همه باید از فرصت بدست آمده درراستای ترویج وتوسعه کتاب وکتاب خوانی دربین مردم به ویژه جوانان تلاش کنیم و با ترغیب و تشویق آنان مطالعه کتاب را درجامعه بیشتر کنیم.

مستفید بابیان اینکه سرانه مطالعه  دربین مردم کم بوده تاکید کرد باید مطالعه و به ویژه تحقیق وپژوهش در جامعه بیشتر شود و خدای ناکرده اگر مطالعه در جامعه کم شود نتیجه لازم را بدست نخواهیم آورد.

فرماندارهشترود درادامه خاطرنشان کرد:امروز زمان دانش بنیان است و هر کس قدرت علمی بیشتر دارد بهتر می تواند ازعهده کارهای خود براید و این میسر نیست مگر اینکه پایه علم ودانش و مطالعه را از کودکستان، مهدهای کودک و مدارس آغاز کرد.

مستفید افزود: فضاهای مجازی ازجمله تلگرام قابل استفاده بوده ولی هنوز آنطور که باید از ظرفیتهای آن استفاده نمی شود واکثر ا بیشترین وقت خودرا بیهوده درآن سپری می کنند.

وی درآخر یادآورشد اخلاق مداری، کسب علم ودانش وتحقیق وپژوهش وتوجه به کتاب وکتابخوانی بایستی در مردم نهادینه شودودراین صورت است که می توانیم شاهد جامعه ایده آل باشیم.

درادامه پری اسدی مسوول کتابخانه های عمومی هشترود نیز بابیان اهمیت کتاب وکتابخوانی روز کتابدار راتبریک گفته وگزارشی از اقدامات انجام یافته درطول سال جاری را ارائه داد و خواستار ایجاد کتابخانه بزرگ درسطح هشترود شد.

کد خبر 4143557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha