۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۳

پیام وزیر کشور به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی؛

کتاب، میراثی ماندگار در تمدن غنی ایران اسلامی است

کتاب، میراثی ماندگار در تمدن غنی ایران اسلامی است

وزیر کشور تصریح کرد: کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و به ویژه تمدن غنی ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت فرارسیدن ۲۴ آبان، روز کتاب و کتابخوانی، پیامی را صادر کرد.

پیام وزیر کشور به شرح ذیل است: 

«باسمه تعالی

روز ۲۴ آبان که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری گردیده، نشانگر اهمیت و جایگاه متعالی کتاب، کتابخوانی و کسب معرفت و دانش در جامعه ایران اسلامی است که نشأت گرفته از الهامات و ارزش های دین مبین اسلام، دین دانش، اندیشه و معرفت است.  

اینجانب با اغتنام این فرصت، فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی را به همه جویندگان و طالبان دانش و معرفت، تهنیت عرض نموده و توسعه و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سراسر پهنه سرزمینم آرزو دارم.

کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و به ویژه تمدن غنی ایران اسلامی است. پیشینه غنی فرهنگی کشور عزیزمان در قرون و اعصار متمادی و به ویژه در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، نشان از جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و تمدن ایرانی است.  

نقش غالب و سازنده کتاب در تکامل نظام های اجتماعی و فرایندهای توسعه جوامع بشری، ناشی از ماهیت ارزشی فرهنگ مکتوب در تاریخ جوامع بشری است، و از این رو، کم توجهی به این پدیده تحول ساز و ارزش آفرین درخور جوامع توسعه طلب و تحول خواه نخواهد بود، چراکه تمامی آداب و رسوم، دانش و روابط فرهنگی جوامع بشری از طریق کتاب حفظ و در بستر زمان استمرار و توسعه می یابد.

عبدالرضا رحمانی فضلی»

کد خبر 4145291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha