۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سهم روستاها از درآمد مالیات برارزش افزوده ۱۰درصد افزایش یافته است

سهم روستاها از درآمد مالیات برارزش افزوده ۱۰درصد افزایش یافته است

اراک- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برمبنای مصوبه قانون برنامه ششم توسعه، از ابتدای امسال سهم روستاها از درآمدهای مالیات برارزش افزوده، از ۲۰ به ۳۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز جمعه در جمع مردم روستای سوارآباد شهرستان اراک اظهار داشت: مهمترین دغدغه ای که امروز در کشور وجود دارد، بیکاری است و این مساله در روستاها نیز تبدیل به مشکل شده است.

وی افزود: در مجلس با پیگیری های انجام شده قانون خوبی برای حمایت از اشتغال روستایی بود که مقرر شد در این رابطه ۱.۵ میلیارد دلار بودجه از صندوق توسعه ملی در اختیار قرار گیرد و بانک ها نیز از منابع خود ۱.۵میلیارد دلار دیگر اختصاص دهند که مجموعا این مبلغ بیش از ده هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با این تصمیمات زمینه برای حل این مشکل فراهم شده و باید هر چه سریعتر طرح های اشتغال روستایی جمع بندی و برای دریافت تسهیلات آماده شود، اعطای تسهیلات و راه اندازی شغل نیز زودتر انجام خواهد شد.

کریمی خاطرنشان ساخت: در برنامه ششم توسعه سهم روستاها از مالیات بر ارزش افزوده، از ۲۰درصد به ۳۰درصد افزایش یافته که امیدواریم این مهم گامی در مسیر کاهش مشکلات روستاها و روستانشینان باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز ۲۸صفر ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در دوران حیات خود همواره در نهایت لطف با مردم رفتار کرد و به تمام آنها که از ایشان بدگویی کردند خوبی کرد.

وی افزود: با وجود تمام جهالت هایی که مردم هم عصر خاتم الانبیا(ص) دچار آن بودند و آسیب هایی که قصد داشتند به ایشان و یارانش برسانند اما در هنگام فتح مکه پیامبر گفت امروز روز مرحمت است و به دنبال انتقام جویی از کفار نبود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) نیز بزرگواری بود که در کرامت و مظلومیت ایشان بسیار گفته شده و امیدواریم که در پایان ماه محرم و صفر که ماه عزای اهل بیت(ع) است نام همه ما در دفتر عزاداران حقیقی اولیای خدا ثبت شود و در دنیا از زیارت و در آخرت از شفاعت آنها بهره مند شویم.

کد خبر 4147341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha