۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵

همزمان با آخرین روز ماه صفر؛

قم در عزای شهادت امام رضا(ع) سوگوار شد

قم در عزای شهادت امام رضا(ع) سوگوار شد

قم - همزمان با آخرین روز ماه صفر، سالروز شهادت امام رضا(ع)، شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه(س) غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۳۰ ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) است، امامی که قدم‌هایش خاک ایران را معطر کرد و بارگاه ملکوتیش در مشهد مقدس مأمن و پناهگاه زائران است و اما قسمت دیگری از ایران اسلامی، بارگاه خواهر بزرگوار هشتمین امام شیعیان در قم هم مأمنی دیگر را برپا کرده است و امروز که سالروز شهادت امام رضا(ع) است، کریمه اهل بیت(ع) در سوگ برادر است و شهر مقدس قم هم عزادار و غرق در ماتم و اندوه است.

دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان قم طبق برنامه از قبل مشخص شده مسیرهای منتهی به میدان آستانه و حرم مطهر حضرت معصومه(س) را طی کردند و در عزای امام رئوف اشک ماتم ریختند.

در دو طرف مسیر حرکت دسته‌های عزادار نیز بسیاری از زائران و مسافران با دسته‌های عزاداری همراهی کرده و به سینه و سر می‌زدند تا حضرت معصومه(س) در عزاداری برادرش تنها نباشد.

حرم بانوی کرامت که به مناسبت محرم و صفر سیاه پوش شده بود در عزای برادر هم پارچه نوشته‌های عزاداری امام رضا(ع) بر در و دیوار ایوان و صحن‌ها مشاهده می‌شود.

مردم از شب گذشته و امروز به منظور عرض تسلیت در حرم این بانو حاضر شده‌اند و گویی عزاداری برای امام رضا(ع) با حال و هوای خاص‌تری همراه است، زیرا اینجا حرم خواهر است که در سوگ برادر نشسته است.

خادمان حرم حضرت معصومه(س) نیز صبح امروز در حالی که در غم شهادت امام رضا(ع) بر سر و سینه می‌زدند از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر عزاداری کردند.

مساجد، تکایا و حسینه‌های و البته بیوت مراجع هم حال و هوای عزاداری روزهای پایانی صفر را با عزاداری برای امام هشتم(ع) عجین کرده‌اند تا دین خود را به بانوی شهرشان ادا کرده باشند.

در مسجد مقدس جمکران نیز شب گذشته و امروز مجلس عزاداری و نوحه‌خوانی برپا بود و سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) در غم شهادت هشتمین امام شیعیان مرثیه سرایی کردند.

کد خبر 4148607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha