۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹

«خیال فیروزه ای» با تکنیک آبرنگ رها به نمایش درمی‌آید

«خیال فیروزه ای» با تکنیک آبرنگ رها به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه «خیال فیروزه ای» با آثار فیروزه بختیاری و با تکنیک آبرنگ از سوم آذرماه در گالری فردا به نمایش در می آید.

فیروزه بختیاری درباره جدیدترین نمایشگاه خود با عنوان «خیال فیروزه ای» که از سوم آذرماه در گالری فردا به نمایش در می آید به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه ۳۵ اثر ارایه کرده ام که همگی با تکنیک آبرنگ خلق شده اند و ابعاد کارها نیز عمدتا ۵۰ در ۷۰ و ۷۰ در ۷۰ هستند.

وی در توضیح بیشتر موضوع و تکنیک خود بیان کرد: من به سبک «آبرنگ رها» کار می کنم؛ سبکی که کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند کاملا با آن آشنا هستند. این سبکی انتزاعی در حوزه آبرنگ محسوب می شود و البته با سبک انتزاعی که در سایر رشته های هنر می شناسیم به طور کلی متفاوت است برای همین به آن سبک آزاد یا رها می گویند.

این نقاش ادامه داد: من طبیعت گرا هستیم اما از روی عکس یا مدل واقعی به صورت دیتیل کار نمی کنم بلکه چکیده ای از هر آنچه می بینم روی مقوا می آورم.

بختیاری در پایان با بیان اینکه از سال ۷۳ شروع به کار در حوزه نقاشی با آبرنگ کرده و در یک دهه اخیر بیشترین تمرکزش را روی این عرصه گذاشته است، گفت: آبرنگ را از این جهت دوست دارم که بسیار لطیف است و همه کارهای مرا به سبب رنگ‌های زنده ای که در کارهایم استفاده می کنم، می شناسند.

بختیاری در استیتمنت نمایشگاه «خیال فیروزه ای» نوشته است: زیر گنبد فیروزه ای، آنجا که طبیعت زیبایی هایش را بر ما تمام کرد، هنرمند دست به کار شد و نقش طبیعت خود را آغاز کرد. خیال فیروزه ای روایت رویاگونه من از جهان هستی است؛ جایی که در آن آسمان می تواند سبز باشد، برکه قرمز و دریا نارنجی، گل ها به هم پیوسته و کوه ها از هم جدا. در دنیای من ناممکن ها ممکن است زیرا باور دارم هنرمند قادر است با کشف نادیده ها، هر ابهامی را به تصویر کشد.

کد خبر 4150768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha