۱ آذر ۱۳۹۶، ۹:۰۱

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

۶۰۰۰ قصه‌گو در جشنواره قصه‌گویی سمنان حضور خواهند داشت

۶۰۰۰ قصه‌گو در جشنواره قصه‌گویی سمنان حضور خواهند داشت

سمنان- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شرکت شش هزار و ۷۳۷ قصه‌گو از سراسر کشور در جشنواره قصه گویی بین المللی به میزبانی سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری رضا قمر زاده در نشست خبری جشنواره بین المللی قصه گویی سمنان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، بیان کرد: جشنواره قصه گویی در سه بخش آزاد با درون‌مایه آموزشی و تربیتی (ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی)، بخش رضوی(ویژه قصه‌گویان ایرانی) و بخش قصه‌های کهن با داستان‌های شاهنامه و فولکلور (ویژه قصه‌گویان ایرانی) برگزار می‌شود.

وی افزود: در حوزه‌ پنج، ۴۱ قصه‌گو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از داوری نهایی، پنج قصه‌گو در بخش کانونی و یک قصه‌گو در بخش رضوی به مرحله‌ کشوری دعوت می‌شوند و از مجموع پنج حوزه، ۵۲ قصه‌گو به بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که یکم تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به شرکت سه هزار و ۱۷۴ نوجوان در این جشنواره اظهار کرد: سه هزار و ۹۰ نفر از شرکت کنندگان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را مربیان فعال مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر کشور تشکیل می‌دهند.

۴۰۰پدربزرگ و مادر بزرگ در جشنواره قصه گویی حضور دارند

قمر زاده تاکید کرد:پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از این جشنواره استقبال خوبی کردند و ۴۷۳ نفر از شرکت‌کنندگان را این گروه تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با اشاره به راه‌اندازی پورتال کودک۲۴ به‌منظور تولید محتوای سالم در فضای مجازی خاطرنشان کرد: تلاش شده است تمامی نیازهای کودکان و نوجوانان در این پورتال بارگذاری شود تا امکان بهره‌مندی آسان این قشر فراهم شود.

قمر زاده در پاسخ خبرنگاران درخصوص علت و چرایی انتخاب استان سمنان به‌عنوان میزبان حوزه‌ پنج بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: ظرفیت مناسب موجود در مدیریت و کادر هماهنگ و همدلی بین نهادهای فرهنگی، اصلی‌ترین دلیل انتخاب این استان در میزبانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران و البرز بوده است.

وی همچنین درخصوص مهم‌ترین اولویت حوزه‌ معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور برای چشم‌انداز تربیتی کودکان و نوجوانان با توجه به تغییرات اجتماعی و توسعه فضای مجازی و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: کانون پرورش فکری بیشترین ظرفیت بی‌مانندش را برای تحقق اهداف و تحول فکری کودکان و نوجوانان به‌کار گرفته است و در کنار نهاد خانواده و سایر مجموعه‌های آموزشی و تربیتی، فعالیت می‌کند.

کد خبر 4151370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha