۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴

وزیر بهداشت در دیدار همتای پاکستانی مطرح کرد؛

مشکل انتقال بیماری های مشترک انسان و دام در مرز ایران و پاکستان

مشکل انتقال بیماری های مشترک انسان و دام در مرز ایران و پاکستان

وزیر بهداشت، در دیدار با همتای پاکستانی، گفت: یکی از مشکلات جدی ما، در حوزه دام و کشتار دام است که منجر به انتقال بیماری های مشترک انسان و دام به کشور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار خانم «افضل ترار» وزیر بهداشت پاکستان، اظهارداشت: ایران و پاکستان دو کشور مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام هستند.

وی افزود: ایران و پاکستان، دو کشور دوست، صمیمی با فرهنگ غنی، دین، علائق و سلایق مشترک هستند و از همین رو، زمینه های همکاری بسیاری میان دو کشور در حوزه بهداشت وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی ما، مسائلی است که در مرز مشترک دو کشور در حوزه دام و کشتار دام وجود دارد که منجر به انتقال بیماری های مشترک انسان و دام به کشور می شود.

وی ادامه داد: باید قرنطینه ها جدی تر و همکاری میان‌سازمان دامپزشکی و بخش بهداشت کاراتر شود تا از انتقال بیماری های دامی به کشور جلوگیری به عمل آید.

وزیر بهداشت افزود: پیشنهاد می کنم تیم مشترکی از دو کشور در حوزه فراورده های دامی و کشاورزی میان وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی دو کشور ایجاد شود.

هاشم گفت: انتظار داریم شاهد همکاری های فعال تری در بازار منطقه و دو کشور باشیم.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در حوزه دارو و واکسن، ایران و پاکستان می توانند با هم همکاری داشته باشند، افزود: در حوزه اجتماعی می توانیم شاهد همکاری های مشترک میان ایران و پاکستان باشیم.

هاشمی گفت: وظیفه اصلی ما پیشگیری است که با ارتقا دانش و فرهنگ در حوزه بهداشت ایجاد می شود.

کد خبر 4154913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha