۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

خطر انحراف خانواده‌ها جدی است/ لزوم اطاله دادرسی پرونده‌های طلاق

خطر انحراف خانواده‌ها جدی است/ لزوم اطاله دادرسی پرونده‌های طلاق

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه خطر انحراف در خانواده‌ها جدی است، بر ضرورت اطاله دادرسی در پرونده‌های طلاق تأکید کرد.

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه یکی از اصول سبک زندگی احترام متقابل است اظهار داشت: خداوند برای انسان شخصیت و احترام فوق العاده ای قائل است.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان کرامت و شخصیت بخشیده است عنوان کرد: در این راستا نباید شخصیت افراد خورد شود چرا که خداوند کریم است و به انسان کرامت بخشیده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از اصول سبک زندگی دینی حفظ حرمت افراد است گفت: در این راستا باید در نظام خانواده و در اجتماع حرمت و شخصیت افراد حفظ شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه حرمت مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است گفت: یکی از نشانه های ایمان این بوده که افراد احترام یکدیگر را نگه دارند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید در نظام خانواده شخصیت افراد حفظ شود افزود: باید شخصیت مرد، زن، دختر و پسر در خانواده حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه خانواده ای موفق بوده که معاشرت نیکو در آن حاکم باشد بیان داشت: خداوند نیز در قرآن می فرماید که با همسر خود معاشرت نیکو داشته باشید و زن به مرد و مرد به زن احترام بگذارد .

آیت الله میرعمادی همچنین با تاکید  بر مشورت و همکاری بین زن و مرد در نظام خانواده ادامه داد: اختلاف ها در خانواده نباید به جدایی کشیده شود.

وی با تاکید بر اطاله دادرسی در رابطه با اختلاف بین زن و مرد در دادگاه عنوان کرد: دادگاهها باید اینگونه پرونده ها را معطل کنند تا زن و مرد بتوانند دوباره با ارائه مشاوره های لازم و وساطت دیگران کانون خانواده خود را حفظ کنند و از یکدیگر طلاق نگیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت معاشرت نیکو، رفتار نیکو و همچنین غیرت بر حفاظت از خانواده و پاکدامنی در خانواده ها تاکید کرد و گفت: یکی از آسیب های بزرگ در جامعه متزلزل شدن خانواده ها است چرا که برخی از انحرافات و آسیب ها را خودمان به وجود می آوریم.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه خطر انحراف و آسیب تزلزل خانواده ها جدی است تصریح کرد: آنچه که خانواده را نجات می دهد تقوا و پاکدامنی است.

کد خبر 4156775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha