۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱

دیدار رایزن فرهنگی جمهوری عراق از سازمان «سمت»

دیدار رایزن فرهنگی جمهوری عراق از سازمان «سمت»

یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی جمهوری عراق و هیأت همراه از سازمان «سمت» دیدن وبا مسئولان اداره همکاری‌های علمی بین‌­المللی این سازمان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی جمهوری عراق و هیأت همراه با حضور در محل سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، با مسئولان اداره همکاری‌های علمی بین‌­المللی این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور شهره روغنی مدیر همکاری‌های علمی بین‌­المللی «سمت»، سیدرسول موسوی مشاور رئیس سازمان در امور بین­‌الملل، سناء معاون اجرایی و الخیاط مدیر روابط دانشگاهی و مؤسسات پژوهشی رایزنی فرهنگی جمهوری عراق در تهران، برگزار شد، موسوی مشاور رئیس سازمان «سمت» در امور بین­‌الملل ضمن خوش‌­آمدگویی به هیأت عراقی، اعلام کرد: «سازمان «سمت» خواهان گسترش روابط با طرف عراقی است و تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن بندهای تفاهم­نامه منعقد شده میان سازمان مطالعه و تدوین (سمت) و وزارت آموزش عالی و پژوهش­‌های علمی عراق به کار خواهیم بست. «سمت» در عمل به تعهدات خود در قبال عراق صادقانه پیش رفت هرچند در میانه راه با مشکلاتی روبرو شد؛ با توجه به تجارب به دست آمده باید برای ادامه همکاری­‌ها در آینده، روش کار را تعریف و سازوکار مناسب برای عمل به آن را مشخص کنیم».

در ادامه یاسر عبدالزهرا الحجاج رایزن فرهنگی عراق، ابتدا پیروزی­‌های به دست آمده در عراق در مبازره با تروریسم و ریشه‌­کن شدن شجره خبیثه داعش را تبریک و از ملت ایران تشکر کرد و با اشاره به رویداد عظیم اربعین گفت: «در اربعین شاهد قدرت‌نمایی دو ملت بزرگ عراق و ایران بودیم. عراق مایل به گسترش روابط آموزشی و پژوهشی خود با ایران است؛ ضروری است که در زمینه­‌های علمی و فرهنگی، ارتباط عراق با ایران حفظ شود».

وی سازمان «سمت» را پرچمدار مسائل علمی و فرهنگی کتاب دانشگاهی در ایران خواند و افزود: «ما در عراق به سازمان «سمت» از بُعد استراتژیک نگاه می­کنیم و برآنیم که از بیش از ۳۰ سال تجربه و دستاوردهای ارزشمند این سازمان و تغییر و تحولاتی که در پی انقلاب فرهنگی در علوم انسانی در ایران پدید آمده است، بهره ببریم».

در پایان این دیدار، ۹ عنوان کتاب از آثار «سمت» که برای استفاده در دانشگاه‌های عراقی توسط سازمان مطالعه و تدوین (سمت) به زبان عربی ترجمه و چاپ شده است، در اختیار رایزن فرهنگی عراق قرار گرفت.

کد خبر 4158131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha