۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶

امام‌جمعه بجنورد:

وحدت بین شیعه و سنی اعتقادی پایدار است

وحدت بین  شیعه و سنی اعتقادی پایدار است

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: علمای اهل تسنن بر وحدت پایدار و محکم بین شیعه و سنی اعتقاد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه بجنورد بابیان اینکه شیعیان در بحث وحدت جدیت دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیعه به موضوع غدیر و ولایت اعتقادی محکم دارد اما برای تحمیل این امر مهم با اهل تسنن جنگ و نزاعی ندارد.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: اساس جامعه اسلامی وحدت است ازاین‌رو هر نوع ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی محکوم است.

وی وحدت و اتحاد را عامل اصلی رشد و توسعه دانست و تصریح کرد: هر اقدامی که باهم فکری و تصمیم گروهی گرفته شود نتیجه‌اش پیشرفت و رشد خواهد بود و قطعاً با اختلاف و بحث به‌جایی نخواهیم رسید.

خطیب نماز جمعه بجنورد قومیت و هدف مشترک را ازجمله محورهای وحدت اعلام کرد و گفت: داشتن هدف مشترک باراهنمایی‌های رهبری توانا قطعاً جامعه را به سعادت می‌رساند ازاین‌رو است که شیعیان بر این دو اصل مهم تأکیددارند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: همچنین دشمن مشترک از دیگر محورهای وحدت است چراکه تمامی قبیله و منطقه با اتحاد علیه دشمن قیام خواهند کرد و دودستگی وجود نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه عقاید مشترک بین مسلمانان خشم دشمن را بیشتر کرده است، تصریح کرد: اتحاد و انسجام بیشتر بین مسلمانان عقاید آنان را محکم‌تر و قدرت ایستادگی در برابر دشمن را دوچندان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: پیامبر (ص) در نخستین قدم برای تبلیغ اسلام در مدینه برادری رابین انصار و مهاجران پایه‌ریزی کرد به‌طوری‌که ایشان با حضرت علی (ع) پیمان برادری را بست ازاین‌رو جامعه اسلامی بر اساس وحدت به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: همچنین رسول اکرام (ص) کینه‌های قدیمی و قبیله‌ای را تبدیل به وحدت و برادری کرد ازاین‌رو فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام شیعه و سنی نمی‌شناسند، به‌طوری‌که تکفیری‌ها در جنگ‌های منطقه‌ای با شیوه غیرانسانی جان مسلمانان گرفتند.

امام‌جمعه بجنورد بیان کرد: بااین‌وجود برای دشمن فرقی ندارد در هر جای دنیا مسلمان وجود داشته باشد برای ایجاد اختلاف تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه اهل تسنن خراسان شمالی ۳۰ شهید به‌نظام تقدیم کرده‌اند، اظهار کرد: این نشان می‌دهد اهل تسنن در تمام مشکلات و خطرات نظام در کنار شیعیان حضورداشته‌اند و برای حفظ اسلام وحدت داشته‌اند.

اعطای وام به زلزله‌زدگان تسهیل شود

وی همچنین به مشکلات زلزله‌زدگان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: بیش از ۶ ماه از زلزله دل‌خراش این استان می‌گذرد و در این هوای سرد تعداد زیادی از خانواده‌ها با کودکان خود در چادر زندگی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: مسئولان برای اعطای وام، تسهیلات و ضامن تلاش بیشتری داشته و کار زلزله‌زدگان را تسهیل کنند.

کد خبر 4159807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha