۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱

شماره ۲۲ مجله «ایران‌مهر» منتشر شد

شماره ۲۲ مجله «ایران‌مهر» منتشر شد

شماره بیست و دوم مجله ایران‌مهر با نمایه گزارش‌های استانی و مروری بر رویدادها و تصاویر ماه گذشته منتشر شد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: مجله «ایران‌مهر» که به‌صورت دیجیتال منتشر می‌شود فرصتی برای مرور رویدادهای استان‌های مختلف از دریچه نگاه خبرنگاران استانی مهر است، رویدادهایی که در قالب گزارش، گفتگو و عکس پیش روی نگاه مخاطبان خبرگزاری مهر قرار می‌گیرد.

این شماره مجله «ایران‌مهر» بیش از ۷۰ گزارش در موضوعات مختلف از ۳۱ استان کشور را در برمی‌گیرد تا تصویری از دغدغه‌های مهم استانی را پیش روی مخاطب قرار دهد. دغدغه‌هایی که برخی از آن‌ها در روستایی دورافتاده رقم می‌خورد و برخی از آن‌ها در مرکز استان؛ برخی از آن‌ها فرصت‌ها را به رخ می‌کشد و برخی تهدیدها را به چالش.

در این شماره مجله «ایران‌مهر» به «کرمانشاه» سفر می‌کنیم و گزارش‌هایی از وقوع زلزله در غرب کشور می‌خوانیم. از ۱۸ وزیر کابینه دولت ۱۰ نفر ازجمله وزرای کشور، بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو، صنعت و معدن، ورزش و جوانان، کشاورزی، آموزش‌وپرورش، کار و امور اجتماعی و نفت در این مدت به مناطق زلزله‌زده سفر کردند، بماند که بعضی از این وزرا هم صرفاً حضوری نمایشی داشتند.

علاوه بر این در شماره بیست و دوم مجله ایران‌مهر بخشی از گزارش‌های منتشرشده در قالب پرونده اربعین ۹۶ را مرور خواهیم کرد.

استمرار نگرانی‌ها درباره طرح گاپ ترکیه، «بام ایران کویر شد»، «توسعه همچنان از حیات‌وحش قربانی می‌گیرد»، «سایه تغییر کاربری روی باغ سیب کرج» و «رشد تلخ یک بیماری شیرین» از گزارش‌های بخش جامعه این شماره مجله «ایران‌مهر» است.

در بخش فرهنگ سراغ زادگاه «خالق شعر نو» می‌رویم، مرد شاعر جنگل‌های شمال چشم‌به‌راه گردشگرانی است که از راه دور و نزدیک به دیدنش می‌آیند اما به گفته خودش «من بی‌نهایت دل‌تنگم. روزها می‌گذرد که هیچ‌کس را نمی‌بینم.در خلوت من، حسرت‌ها بیشتر به سراغم می‌آیند. مثل این‌که درخت‌ها در سینه من، گل می‌دهند. در جمجمه سر من است که چلچله‌ها و کاکلی‌ها و گنجشک‌ها می‌خوانند.»

«پروژه نیمه‌کاره دانشگاه امام صادق مهریز»، «نمایشگاه کتاب یا سرانه مطالعه، کدام را باور کنیم؟»، «گامی برای حفظ نام مفاخر ایران ثبت‌نام حافظ و سعدی روی نقشه‌های هوایی جهان»، مثنوی هفتاد من ِ بی‌مهری کرمانشاهیان با «یار مهربان»، «ضرورت‌های تحکیم خانواده اسلامی» و «تدوین کامل‌ترین مرجع آواز ایرانی» از دیگر مطالب بخش فرهنگ و هنر شماره بیست و دوم «ایران‌مهر» است.

طنین «او» در پیچ‌وخم شهر زیرزمینی نوش‌آباد هنوز از دل تاریخ به گوش می‌رسد، گویی با زبان بی‌زبانی از انسان‌های این دیار می‌پرسد که نشان فرهنگی و تاریخی ما برای آیندگان کجا است. مشروح این گزارش را در این شماره از مجله «ایران‌مهر» می‌خوانیم.

سیستان و بلوچستان «مقصد گردشگری» از شعار تا واقعیت، «آلمانی‌ها تخت سلیمان را مرمت می‌کنند»، «یک‌قدم تا پایان تنها تکیه مینیاتوری جهان» و «تاراج هنر ایلامی در نبود کارگاه‌ شور و پرداخت فرش و گلیم» از گزارش‌هایی است که برای خواندن آن‌ها باید به بخش میراث مجله «ایران‌مهر» مراجعه کنید.

انار یا همان صد دانه یاقوت ما ایرانی‌ها، این روزها تلألؤ سرخی آن در دستان باغداران منطقه اورامانات از توابع استان کردستان چشم هر رهگذری را به‌سوی خود خیره می‌کند؛ برای خواندن این گزارش به بخش اقتصاد مجله «ایران‌مهر» مراجعه کنید.

«روابط همه‌جانبه ایران و ترکیه افزایش می‌یابد»، «اماواگرهای» وزارت نیرو برای «معشوره»، «اقتصاد مغفول مانده دریای شمال»، «قبضه بازار با لباس ترک»، «قطب تولید دانه‌های روغنی معطل بذر»، «تلنبار محصول کشاورزی پشت سد بی‌تدبیری» و «روایت یک آتش به اختیار در اشتغال‌زایی» از دیگر گزارش‌های این شماره مجله ایران‌مهر است.

برای دریافت شماره بیست و دوم مجله «ایران‌مهر» اینجا کلیک کنید.

کد خبر 4163314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha