۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت کانون‌ها در حوزه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باشد

فعالیت کانون‌ها در حوزه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان باشد

زنجان-مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: فعالیت کانون‌ها باید بیشتر در زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات پرسش مهر ۱۷ ریاست جمهوری و سی و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری استان زنجان با بیان اینکه کانون‌ها امروز باید به رسالت واقعی خود در حوزه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان جامه عمل بپوشانند، افزود: در حال حاضر ۱۲۲۱ کانون پرورشی و فرهنگی در کشور فعالیت‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌آموزان بتوانند در حوزه کارآفرینی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و این میسر نخواهد شد مگر اینکه مقوله هنر را در این زمینه پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها ببینیم، تصریح کرد: هنر جزو بخش‌ها و مقوله‌هایی است که تاثیر به‌سزایی در ایجاد خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموزان خواهد داشت، به‌ویژه اینکه بانوان را باید در این زمینه جزو اقشار بی‌رقیب دانست که تا به امروز نیز توانسته‌اند شایستگی‌های خود را نشان دهند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از زنجان به‌عنوان یکی از استان‌های موفق در  زمینه فعالیت موثر کانون‌های پرورشی یاد کرد و با یادآوری اینکه همه این موفقیت‌ها به واسطه فعالیت مربیان و مسئولان دلسوز اتفاق افتاده است، اظهار کرد: متاسفانه یکی از دغدغه‌های امروز در حوزه فعالیت‌های پرورشی، بحث فضا در این بخش است، لذا معتقدیم باید بودجه‌ای از سوی استانداری‌ها تحت عنوان بودجه فرهنگ و هنر برای این منظور در نظر گرفته شود.

رمضانی با تاکید بر اینکه ادارات کل آموزش و پرورش باید برای بهبود شرایط از قانون تغییر کاربری به درستی استفاده کنند، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ایجاد فضای جدید ممنوع شده و ادارات کل آموزش و پرورش باید از ظرفیت تغییر کاربری استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش امروز فرصتی ویژه برای اردوگاه‌ها و کانون‌ها پیش آمده است تا درآمدشان برای طرح تملک دارایی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: انتظار از کانون‌ها و اردوگاه‌ها این است که این بخش‌ها میزبان دانش‌آموزان شده و از بحث دانش‌آموزان در بحث مهارت‌آموزی استفاده شود.

کد خبر 4169094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha